Ten vloni v této soutěži skončil jako nováček na celkovém třetím místě.

Jezdec týmu VIAKOM-RACING odjel se svým Mitsubishi Colt v letošní sezoně čtyři závody. Dva z nich nedokončil kvůli technickým problémům, smůlu si vybral i v dobře rozjetém závodě v Německu, kde nakonec skončil na 5. místě. Na „bednu" tak poprvé vystoupal na domácím závodě v Nové Pace, kde skončil na 3. místě.

„Auto máme vylepšené na základě poznatků z loňské sezony. Je v něm nová sekvenční převodovka, nová elektronika, vylepšený motor – čtyřklapkové sání. Oproti loňsku jsme se posunuli na lepší limity výkonů a kroutícího momentu. Bohužel ale pro nás sezona dobře nezačala," uvedl vrhavečský jezdec.

Zlobil startprogram

Ten zahájil sezonu v Německu, kde ale kvůli technickým problémům nedojel. Hned za týden se jel závod v Lotyšsku, tam už to vypadalo slibněji. Výborný vyhrál absolutně měřený trénink, takže si do rozjížďky mohl vybírat nejvýhodnější pozici. Ale tam ho začal zlobit startprogram, který umožňuje, aby auto co nejlépe odstartovalo.

„Zkoušeli jsme různé strategie a nastavení. V poslední rozjížďce, kdy jsme udělali nastavení, které mělo být stoprocentní, tak auto „chcíplo". Rozjížďku jsem tedy nedokončil a do finále jsem startoval z druhé řady zvenku, což se mi vymstilo v tom, že v první zatáčce byla tlačenice, mě to vyneslo ze stopy a dojel jsem nakonec pátý, což bylo zklamání," popsal závod Výborný.

Odešel čep

Pak se jelo po pětitýdenní pauze opět v Německu na trati, která je dost kritizovaná jezdci, protože je prý nebezpečná. Je na ní vysoký rychlostní průměr – okolo 93 km/h. Vrhavečský závodník má ale tuto rychlou trať rád, protože se mu na ní daří, takže se na závod těšil. Závod se z jeho pohledu vyvíjel velice dobře. První rozjížďku dojel na 2. místě a další dvě vyhrál, a do finále šel jako druhý nejlepší závodník.

„Na finále začalo pršet, takže to bylo docela maso, ale start se mi podařil a ve třetím kole, kdy jsem už měl pohodlný náskok čtvrt kola před druhým Fejfarem, českým reprezentantem a mistrem Evropy, auto ztratilo trakci a přestalo zatáčet. Pak jsme zjistili, že praskl čep řízení, součástka za 300 korun, což bylo k vzteku. Auto jsme museli odstavit a klasifikovali jsme se až na 8. místě," popsal další smolný závod Výborný, kterého to zklamalo hlavně proto, že si celý víkend jezdecky užíval a byl bez nervů.

Konečně „bedna"

O víkendu se jel závod v Nové Pace. „Trať byla skvěle připravená, musím před pořadateli smeknout. Většinou je rozbitá, což je občas, jak bych řekl, o ústa," pochválil pořadatele Výborný.

Závod pro něj ale nezačal dobře. Při trénincích zjistil, že auto na dvou úsecích tratě vynechává. Nakonec se tuto závadu podařilo týmu za pomoci ladiče, který tam byl přítomen, odstranit. Výborný dojel v trénincích na 6. místě, což mu umožnilo vybrat si pozici do rozjížďky z první řady. „Startoval jsem z vnější pozice. Start se mi úplně nevydařil, ale měl jsem podle strategie udělat dlouhý oblouk do zatáčky, abych neztratil rychlost. To vyšlo, ale protože se tam motal litevský závodník, trochu jsem se propadl startovním polem. Pak jsem se dostal zpátky dopředu, ale dvě kola před cílem se mi nezdála převodovka, takže jsem slevil a dojel na 3. místě. V depu jsme zjistili, že převodovka za 300 tisíc je zničená, byla v ní díra, takže jsme do auta museli dát tu loňskou," popsal potíže závodník.

Následují rozjížďky už ale dopadly dobře, obě vyhrál a do finále šel opět jako druhý nejlepší závodník. Vybral si tak startovní pozici ve středu a tým zvolil zvláštní strategii pneumatik – nasadily ty, které byly dobré na start, ale na jízdu už tak dobré nebyly, kdyby se trať nekropila.

„Odstartoval jsem jako druhý a v první zatáčce jsme měli větší tlačenici a mně se ohnula spojovačka na řízení. Volant jsem tak měl o čtvrt otáčky jinde. Začal pro mě očistec, protože jsem se chtěl na 2. místě udržet a osm kol do cíle je docela nálož. Předjel mě maďarský závodník a jel jsem ve vláčku s dalšími dvě jezdci. Jeden z nich mě i předjel, ale já se nabudil, že ho prostě předjedu. V posledním kole měl špatný nájezd do zatáčky, takže se mi ho podařilo předjet a do cíle jsem dokroužil na 3. místě," popsal drama ve finále Výborný, který popsal i akční dojezd do cíle: „V poslední zatáčce jsem auto neudržel, klepl jsem do svodidel, a auto do cílovky, která je tam z kopce, dojelo jako šrot. Zůstal zdravý jen motor a střecha, a tu jsem ještě prošlápl, když jsem na ni vyskočil před diváky."

Další závody nyní čekají Výborného ve Francii a v Itálii. „Ve Francii jsem vloni skončil druhý a tu trať nemusím. Nevadí, jdeme bojovat. Do všech závodů jdeme s tím, že chceme být nejlepší," dodal Výborný.