Na domácí rally, protože Hostaš s Valešem jezdí pod hlavičkou pořadatelského Automoto klubu Pačejov v AČR, totiž vybojovali se svojí Ladou VFTS vítězství ve své kategorii E6 v mistrovství České republiky v rally historických automobilů. Velkou radost měli i ze skalpu svých největších rivalů, posádky Pavel Karlík – Martin Fabián.
Na „svoji" Agropu tak budou letos dlouho v dobrém vzpomínat.
Skvělá organizace
„Agropa je už léta skvěle organizovaná. Tratě jsou velmi atraktivní a dobře připravené. Jede se na rychlém asfaltu a přitom jsou technické. Trochu rozbitý je jen bývalý vojenský prostor „Muničák". Sice nejsem, přiznám, jeho milovník, ale má svoje kouzlo. Ale Agropa je správná rally, jezdí se na každém povrchu a každý si tam najde to svoje," chválí pořadatelský tým řidič Václav Hostaš.
Začali penalizací
Ten jel domácí Agropu posedmé, Valeš popáté. Do závodu, který měl celkem osm rychlostních zkoušek, nevstoupili moc šťastně. Hned v úvodní erzetě vyfasovali 20sekundovou penalizaci, protože škrtli o sud retardéru. Ve druhé RZ se dostali na 2. místo ve čtyřčlenném poli ve své kategorii. Před nimi se držela posádka František Fadrný – Libuše Fadrná, která však po čtvrté erzetě kvůli technické závadě odstoupila. Od páté RZ se tak Hostaš s Valešem usadili na čele třídy a až do konce před sebe nikoho nepustili. V cíli byli o 1:04.4 minuty rychlejší než favorizovaní Karlík s Fabiánem.
„Do závodu šli rozhodně jako favorité Karlík s Fabiánem, což jsou v letošní sezoně suveréni naší třídy. Bojovali jsme s nimi na letošní klatovské Historic Vltava Rallye a skončili jsme za nimi na druhém místě. Pak jsme se potkali i na Rallye Bohemia, kterou jsme však nedokončili. V poslední zkoušce nám praskla poloosa," představil největší soupeře řidič.
Karlík jim nestačil
Právě z toho, že je na domácím závodě porazili, měli Hostaš s Valešem v cíli největší radost. Udělali tím samozřejmě radost i svým sponzorům.
„Letos nám prostě sedlo všechno. Vydařilo se počasí, i když bylo trochu tepleji, což sice není až tak dobré pro motory, ale neměli jsme s tím problém. Ostatně jako s celou technikou. Pak bylo dobré, že bylo sucho, protože když tratě pačejovské rally namoknou, a zvlášť Muničák, tak to je o udržení se na trati. Ale hlavním důvodem našeho úspěchu bylo to, že auto i posádka perfektně fungovaly, takže jsme mohli jet naplno," pochvaloval si Hostaš, který přiznal, že čekal, že Karlík pojede rychleji, ale rychlejší byli oni, což považují za velký úspěch.
Sedmí v Evropě
Za další velký úspěch, kterého letos tato posádka dosáhla, považuje Hostaš sedmé místo absolutně v mistrovství Evropy historických vozů a druhé místo na „Šumavě" ve své třídě. A to se jelo druhý den za deště na hodně mokrých tratích.
Nyní se ještě Hostaš s Valešem, kteří spolu jezdí tři roky, chystají ještě na příbramskou rally. V českém šampionátu ve své třídě jsou na průběžném 2. místě, ale vedoucího Karlíka už nemohou předstihnout, protože odjel víc závodů a byl v nich úspěšný.