Moc ale nechybělo a mistr Evropy z předloňské sezony a stříbrný muž loňského ročníku ve startovní listině chyběl. „Před sezonou jsme se z důvodů, o kterých bych nechtěl moc mluvit, dostali do finančních problémů a vzhledem k těmto událostem jsme byli rozhodnuti, že se na to vykašleme, ale asi dva a půl týdne před závodem nám to nedalo a řekli jsme si, že to zkusíme. Druhé místo z minulého roku mi zajistilo reprezentační podporu, takže by byla škoda to pustit. Nejde ale jen o mě, také lidé z týmu měli problém s tím, že by se nejelo. Dohodli jsme se ale, že to uděláme v ekonomické variantě, že pojedeme to, na co budeme mít. V rámci možností jsme dali auto dohromady, udělali jsme na něm ty nejnutnější věci a jeli jsme si zazávodit do Německa,“ odkryl Výborný přesezónní peripetie.

Systém ME zůstal stejný jako v minulém roce, v kalendáři je devět závodů, do celkového hodnocení se počítají všechny. V divizi TouringAutocross se v prvním závodě sezony sešlo jen osm jezdců, chyběl i obhájce mistrovského titulu Václav Fejfar, který nestihl dostavět auto. „V trénincích jsem se hledal, v nich jsem byl nejlepší asi pátý. Šetřili jsme pneumatiky a dojížděli jsme staré gumy. V rozjížďkách už to bylo lepší, v první jsem dojel druhý a druhý jsem byl i další den v druhé rozjížďce. Jakmile jsem ale projel cílem, vypnul se motor a už nešel nahodit. Auto jsme nechali odtáhnout a zjistili jsme, že je motor zadřený. Bylo vůbec obdivuhodné, že jsem rozjížďku dojel. Nezbylo nám tak nic jiného než sáhnout po záložním motoru, který vozíme s sebou už asi tři roky. Měli jsme na výměnu asi čtyři hodiny, ale tým předvedl obdivuhodnou a profesionální práci, protože vyměnit motor na autě za čtyři hodiny není žádná sranda,“ popsal průběh závodu Výborný, který musel třetí rozjížďku vynechat.

I tak šel do finále Výborný z druhého místa. „Start jsem měl nejlepší, byl jsem o půl auta před Samohýlem, který startoval vedle mě na vnitřku. Ale v první zatáčce jsme se tam poštuchovali a on mě vyvezl až do měkké části trati, kde jsem musel téměř zastavit a dostali se přede mě skoro všichni soupeři. Snažil jsem se to stáhnout, ale kolo za kolem jelo auto pomaleji, ztrácelo výkon. Nakonec se ukázalo, že je rozbitý i záložní motor,“ uzavřel hodnocení Výborný, který kvůli problémům s motory musí vynechat druhý závod ME, který se jede už tento víkend v Litvě.

Smůlu měl i Martin Samohýl, který byl diskalifikován kvůli ladění turba. Výborný dokončil finále na 5. místě, ale díky silným rozjížďkám je v bodování ME po prvním závodě třetí.

Finále divize TouringAutocross: 1. Aleš Fučík (Škoda Fabia), 2. Adriaan Boele (NLD, Škoda Fabia), 3. Adam Kiss (HUN, Mitsubishi Colt), 4. Lukáš Červený (Škoda Fabia), 5. Otakar Výborný (Mitsubishi Mirage).