49. Rallye Šumava Klatovy i 23. Historic Vltava Rallye vládnou po prvním dnu, který se jel na Klatovsku a Domažlicku, papíroví favorité. Šumavskou rallye vede její několikanásobný vítěz Václav Pech s vozem Mini John Cooper Works S2000. Klasifikaci evropského šampionátu 23. Historic Vltava Rallye ovládají Švédové Myrsell a Johnsen s vozy Porsche 911, v rámci Mistrovství ČR historických automobilů vévodí pořadí Kalista se Subaru Legacy.

Hozák prohání dvoutisícovky

Plzeňský pilot to ale nemá lehké, hned první rychlostní zkouška na klatovském okruhu přinesla velké překvapení. Nejrychlejší tam totiž byli Miroslav Jakeš s Jaroslavem Novákem (Citroën DS3 R5). Obhájce prvenství Václav Pech (jede s Petrem Uhlem) udělal se svým „miníkem" jezdeckou chybku v retardéru a ztratil několik vteřin. Už ve druhé erzetě se ale Pech probil do čela a postupně navýšil svůj náskok před Jakešem na osmnáct sekund. Třetí je po pěti pátečních erzetách Roman Odložilík (Ford Fiesta R5) před Janem Jelínkem (Škoda Fabia S2000). Vynikající výkony podává domácí pilot Petr Hozák, který se svým Mitsubishi Lancer EVO IX dokonce obsadil v páté rychlostní zkoušce druhé místo a porazil tak Jakeše i Pecha. Celkově je pátý.

Pořadí po 5. RZ:

1. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) 35:11,8, 2. Jakeš, J. Novák (Citroën DS3 R5) –18,6, 3. Odložilík, Tureček (Ford Fiesta R5) –49,9, 4. J. Jelínek, Machů (Škoda Fabia S2000) –1:07,0, 5. Hozák, Radina (Mitsubishi Lancer Evo IX) –1:10,6, 6. Vlček, Lasevič (Škoda Fabia S2000) –1:46,4.

Historic Vltava Rallye

Bitva o body do evropského šampionátu historických vozů na 23. Historic Vltava Rallye zatím patří vozům Porsche 911 švédských pilotů Myrsella a Johnsena. Jejich soupeře pronásleduje velká smůla – na okruhu třetí Němec Brink (Lancia Stratos) skončil hned na následující zkoušce s ulomeným kolem, jeho následovník Brit Samuel (Ford Escort RS2000) odstoupil v servisní zóně s poruchou motoru. Třetí tak je po pátku Fin Liukkonen (Mercedes Benz 190 E), o čtvrtou příčku v hodnocení ME svádí boj Maďar Wirtmann (Ford Escort RS2000) se Švédem Söderbergem (Opel Ascona A). Kategorii 1 vede Fin Norrgard (BMW 2002TI) , kategorii 3 jeho krajan Wilkman (Triumph TR8).

V národním šampionátu nadále vládne Jiří Kalista (Subaru Legacy RS), přestože podle vlastních slov po celou etapu vždy volil nevhodné pneumatiky. V bitvě „béčkových žigulíků" o stříbro se páteční finále lépe vydařilo Karlíkovi, který se díky tomu posunul před Vyorálka. Třetího mušketýra se stejným vozem Hostaše v závěru dne překonal Hustý, který vede v rámci MČR HA kategorii 2.

V sobotu oba závody pokračují osmi rychlostními zkouškami. Historici mají cíl na klatovském náměstí v 17.37 hodin, moderní vozy pak v 19.07 hodin.