V pátek se jede na jižním Plzeňsku v okolí Kramolína šest rychlostních zkoušek o celkové délce 38,4 kilometru. První vozidlo se na úvodní měřený úsek vydá v 9.40 hodin, na šestou erzetu pak v 15.30 hodin.

V sobotu 29. září čeká na Švihovsku na závodníky 60 kilometrů, z toho 33 při šesti rychlostních zkouškách. Na úvodní erzetu vyrazí první posádka v 9.40 hodin, na poslední v 15.30 hodin.

Václav Hostaš chce v Kramolíně i ve Švihově zvítězit

ŠVIHOV - Švihovský závodník Václav Hostaš má těsně před koncem rallyové sezony na dosah se svojí Škodou 1000 MB první místo ve své třídě. V rámci mistrovství České republiky historických vozidel ve třídě do 1000 ccm na druhém místě ztrácí Hostaš jediný bod na prvního Pavla Kišku.

Ztrácíte pouhý jeden bod, ale přesto bojovat o vítězství ve své třídě nebudete, proč?

V rámci mistrovství České republiky jsou před námi ještě dva závody, Rally Vsetín a Hradec Králové. Právě ve Vsetíně by se lámal chleba, ale je to pro nás nejvzdálenější soutěž v této sezoně. Navíc jsou tratě rychlostních zkoušek velmi specifické, a místní závodníci je znají dokonale. Šance na dobré umístění je tak minimální a náklady na soutěž zase velké.

Na Rally Hradec Králové vás ale uvidíme?

Záleží na okolnostech. V prvé řadě je třeba, aby se tento podnik vůbec uskutečnil, protože letos už ho jednou pořadatelé zrušili. Za druhé musí ještě být šance získat titul ve třídě. Záleží tedy na tom, jak to všechno dopadne na Moravě, což budeme vědět až 20. října.

O tomto víkendu však budete bojovat o body do Pošumavského poháru, a to na Rally Kramolín a Rally Švihov.

Ano, je to tak a moc se na tyto soutěže těším. Přece bych nemohl chybět na rally, která se jede 20 metrů od mého domu. V Pošumavském poháru jsme druzí ve třídě hned za Milanem Liškou, který jede stejně jako my se Škodou 1000 MB. Za námi, tedy na třetím místě, je Václav Kopáček s Wartburgem. Bodový odstup je mezi námi minimální, takže se určitě pojede dost ostře. Navíc je v naší třídě dohromady tak sedm velmi dobrých posádek, které se budou také snažit o co nejlepší umístění a určitě nás budou dost zlobit. Myslím si, že tady pomůže i divácká podpora, kterou určitě uvítá každý jezdec. Těším se tedy na své fanoušky nejen u sebe v servisní zóně, ale hlavně podél tratí rychlostních zkoušek.

Rally Kramolín se jede 28. září, Rally Švihov o den později, která bude podle vás lepší?

Kramolín je o dost jednodušší. Je tam hodně rovných úseků, ale i tak mají tratě této soutěže něco do sebe. Závodit kolem Švihova bude o dost složitější a tam se bude určitě rozhodovat. Zvláště pasáž v lese před obcí Kamýk a následný průjezd vesnicí je jezdecky velmi zajímavý. Bohužel pro diváky je les přístupný pouze pěšky, ale mohou si vše vynahradit v Kamýku, kde je divácké místo. Už jarní závod ukázal, že pro diváka bude také velmi atraktivní odbočení za viaduktem ve Švihově, kde mnoho posádek předvádělo atraktivní kousky. Informace o závodu včetně startovní listiny jsou na stránkách www.rkha.wz.cz.

Kdo usedne vedle vás na horké sedadlo spolujezdce, bude to tradičně Radek Hořejší?

Obě rally se mnou pojede Pavel Bašta, mitfára, který mi četl rozpis už při Rally Pelhřimov. Mimochodem tato rally pro nás byla velmi úspěšná, dojeli jsme si v naší třídě pro zlato, a to o více než půl minuty před Milanem Liškou. Věřím tedy, že nám to bude spolu klapat i o nadcházejícím víkendu a budeme tak úspěšní jako v Pelhřimově nebo ve Vyškově, kde jsme si zase s Radkem Hořejším také dojeli pro zlato v naší třídě.

Znamená to tedy, že v letošní sezoně nemáte stálého spolujezdce?

Bohužel ne, Radek Hořejší, se kterým jsem jezdil řadu let musel z osobních důvodů skončit. Poslední soutěží pro něj byla Rally Vltava, kterou jsme ale z důvodu technické závady nedokončili. Postihla nás stejná věc jako našeho rivala Milana Lišku - praskl brzdový buben na zadním kole. Pochopitelně to Radka mrzelo, ale „žáhu si svlažil“ právě ve Vyškově. Před tím jsem vyzkoušel dva jiné spolujezdce. O úspěšné spolupráci s Pavlem Baštou už jsem mluvil, ale před ním jsem jel ještě s Petrem Lucákem, tedy stálým spolujezdcem Milana Lišky. Závodili jsme spolu na tratích Agropy Rally Pačejov. Mezi historiky jsme sice zvítězili, ale naše spolupráce tím skončila. Přece jen patří do Milanova auta.

Jak budete řešit příští sezonu?

Už mám v hledáčku dva mitfáry. Oba jsou dost zkušení a přes zimu se rozhodnu. Záleží pochopitelně na mnoha věcech, ale především si musíme oba padnout do oka. Budu ale rád, abych našel spolujezdce pro celou soutěžní sezonu, protože častá změna na sedadle vedle mě není to pravé ořechové.