Po posledním závodě měli spoustu práce Výborného mechanici. Auto potřebovalo jejich péči, aby bylo v Maďarsku v plné kondici. „Já mechaniky zaměstnávám pořád, nemají čas si dát ani kávu. Ale je to dané tím, že se snažím z auta dostat maximum. Když jedeme dva dny, tak v sobotu večer kontrolují například i diferenciály. Jistota je jistota," konstatoval Ota Výborný.
Maďarsko bylo pro našeho jezdce velká neznámá. „Je to stejné jako celý rok. Platíme nováčkovskou daň a neznáme tratě. Všechny jsou pro náš tým nové. Znalost tratí je obrovská výhoda. Každá trať potřebuje specifické nastavení auta," vysvětlil Výborný.
Výbornému se však v Maďarsku dařilo již v trénincích. Zajel v nich druhý a třetí čas. Do první finálové rozjížďky se v sobotu postavil na třetím místě. „První jízda měla jeden problém, zvedlo se hodně prachu a jeli jsme proti slunci. Takže na některých úsecích trati se zdálo, že jedu do tmy. Dojel jsem na čtvrtém místě, což bylo za daných okolností dobré," informoval Výborný.
Závod pokračoval v neděli. „Změnili jsme nastavení auta, zejména tlumičů. První nedělní rozjížďka byla výborná. Dojel jsem na druhém místě hned za Káraiem. Dosažený čas byl také dobrý. Problém byly starty. Naše auto sice startuje dobře, ale Kárai a Fejfar, což jsou největší soupeři, na startu vždycky doslova odskočí. Druhá rozjížďka byla také dobrá. Spokojený jsem byl i s třetí. Do finálové rozjížďky jsem si vyjel místo v první řadě," sdělil Výborný.
Finále přineslo drama
Startovní pozice v první řadě startovního roštu je pro jezdce velkou výhodou. Jezdec nemá nikoho před sebou a může být rychlejší v první zatáčce. Ale právě v ní se závod zdramatizoval. „Měl jsem výborný start, až do první zatáčky to bylo skvělé. Pak se to stalo. V zatáčce jsem dostal ránu na zadek a otočil jsem se do protisměru. Dostal jsem další dvě rány na přední i zadní část auta. Strkanice měla nepříjemné následky. Bylo vylomené přední i zadní kolo. Myslel jsem si, že závod je ztracený. Pořadatel naštěstí závod anuloval," řekl Výborný.
Stav auta nedával příliš nadějí. Na závodech je obvykle velmi málo času na servis, bývá to mnohdy pouhých pět minut. „Mechanici si opravdu „mákli". Pořadatel naštěstí pustil na trať jiný závod, čímž jsme získali asi 15 minut času. Za tu dobu kluci vyměnili přední kolo i s podvozkem, stihli vyměnit i kolo zadní. Je pravda, že zadní kolo bylo na pohled „vachrlaté", v duchu jsem si říkal, že to auto nedojede. Ale mohl jsem nastoupit do závodu. Přijel jsem na start jako poslední, velkým zážitkem byl jásot diváků na tribunách, velké množství českých vlajek. To člověka opravdu potěší. Nemožné se stalo skutečností – i s takto potlučeným autem jsem jel na třetím místě. Celou dobu jsem čekal, co z auta upadne. V pátém kole jsem viděl, že doháním Fejfara, který měl nějaký technický problém. Dojel jsem na druhém místě a to jsem získal i celkově," dodal spokojeně Výborný.
Po závodě v Maďarsku se změnilo celkové pořadí šampionátu. Výborný přišel o náskok na Káraie. Dělí se se shodným počtem bodů o první místo. Šampionát bude pokračovat tento víkend závodem v Přerově. Finálové umístění Nyirád, Maďarsko: 1. Kárai (Maď/Škoda Fabia), 2. Výborný (ČR/ Mitsubishi Colt), 3. Brožek (ČR/Ford Focus). Celkové pořadí ME (po 6. z 9. závodů): 1. Kárai (Maď/Škoda Fabia) 83 b, 2. Výborný (ČR/ Mitsubishi Colt) 83 b, 3. Fejfar (ČR/ Škoda Fabia) 60 b.