Historic Vltava Rallye Klatovy, který se jela souběžně s Rallye Šumava Klatovy, ovládli podle očekávání severští jezdci s vozy Porsche 911. Obrovského úspěchu v závodě dosáhla domácí posádka Václav Hostaš – Jan Valeš, která dojela s Ladou VFTS na celkovém osmém místě a především na skvělém druhém místě v domácím šampionátu!

Po první etapě Vltavy byl v čele pořadí obhájce loňského prvenství Švéd Mats Myrsell před Norem Valterem Christianem Jensenem. Další rychlý Seveřan Anders Johnsen (taktéž Porsche 911) v samotném závěru dne odstoupil s poruchou motoru. Podobně dopadl už v úvodu Jiří Navrátil, který měl být v mezinárodním klání největším domácím želízkem v ohni. V národním šampionátu historických vozů si v pátek vedl nejlépe Jiří Jirovec (BMW M3), jemuž nejlépe sekundovali v úvodu soutěže Petr Hustý (Alfa Romeo), s padající tmou pak ale zejména Jan Krejča (Škoda 130 LR) a Martin Knížek (Škoda Favorit).

Druhá etapa pořadím na dvou nejvyšších místech nezamíchala, Myrsell si první příčku s přehledem pohlídal. S více než pětiminutovou ztrátou dojel třetí Maďar Ferenc Wirtmann s Fordem Escort RS 2000. Kvůli technickým problémům musel odstoupit Jirovec, z prvenství v českém šampionátu se tak nakonec radoval Krejča, který o více než minutu porazil Hostaše. Ten ale rozhodně neměl důvod ke smutku, druhá příčka v národním šampionátu a celkově osmá na Vltavě je pro tuto posádku obrovským úspěchem.

Výsledky Historic Vltava Rallye: 1. Myrsell Mats / Junttila Esko (Porsche 911 RS) 1:32:18.0, 2. Jensen V. / Pedersen Erik (Porsche 911 RS) – 17,3 vteřiny, 3. Wirtmann Ferenc / Barna György (Ford Escort RS 2000) – 5:22,8, 4. Kirvesmäki Ari / Jämsen Jukka (Toyota Corolla 1600 GT) – 6:46,7, 5. Mekler László / Meklerné M. (Alfa Romeo 1750 GTAm) – 7:53,9, 6. Soderberg C. / Christensen Per (Ford Escort RS 1600) – 8:09,0, 7. Krejča Jan / Šárka Pavel (Škoda 130 LR) – 8:13,1, 8. Hostaš Václav / Valeš Jan (Lada VFTS) – 9:24,6.

Zaznělo v cíli

Myrsell: Bylo to hodně těžké. Od začátku jsme do toho šli naplno, což se nám vyplatilo. Užívali jsme si to, byl to vynikající závod.
Jensen: Letos se mi to moc líbilo. Rychlostní zkoušky byly fantastické a jsem moc rád, že jsem tu mohl být. Příští rok přijedeme s Fordem Escort, který se už staví.

Wirtmann: Rychlostní zkoušky byly náročné, ale líbily se nám. Náladu nám vylepšilo i krásné počasí. Děkujeme pořadatelům za krásnou soutěž. Příští rok se do Klatov zase vrátíme.

Krejča: Bylo to perfektně uspořádané, vše klapalo. Mě osobně mrzí, že se z toho stává kličkovaná mezi balíky, ale chápu, že je to kvůli moderním autům nutnost.

Hostaš: Je to pro nás životní výsledek, navíc jsme ho dosáhli doma. To je úplně super. Bylo to ale hrozně těžké, dnešní pětadvacetikilometrová rychlostka pro nás byla očistcem. Jinak jsme si to ale užívali. Měli jsme sice menší technické problémy, ale nic, co by se nedalo vyřešit.

Valeš: Začátek byl z naší strany trošku vlažnější, na okruhu jsme udělali drobnou chybičku, ale pak chyb ubývalo, Vašek se dostal do tempa a krásně zvládl těžkou pětadvacítku.