Na druhé příčce skončila česká posádka Miroslav Janota – Pavel Dresler na voze Opel Kadett, kterému stříbro stačilo k titulu mistrů Evropy kategorie 2. Z třetího místa se se startovním číslem 25 mohli radovat Irové Frank Cunningham a Ross Forde jedoucí s vozem Ford Escort.

Na patnáct rychlostních zkoušek, které pro závodníky připravili pořadatelé z Pošumavského auto moto klubu Klatovy (PAMK) na dva dny, vyrazilo v pátek odpoledne z klatovského náměstí Míru 39 posádek. A neměly to vůbec jednoduché, protože se vyplnila předpověď počasí a obě etapy provázelo chladné deštivé větrné počasí a dokonce se jezdci setkali i se sněhem.

Hned po první rychlostní zkoušce (RZ), kterou byl tradiční čínovský okruh, se do vedení dostal favorit Harrach a tuto pozici už až do konce rallye neopustil. Další z favoritů, Janota, se „usadil“ na druhém místě po třetí RZ. Za nimi se ještě o bronzový stupínek bojovalo ve 4. RZ. Po ní se na třetí místo probojovala irská posádka Cunningham – Forde a toto pořadí už vydrželo až do konce závodu.

V závěru se už totiž žádné překvapení nekonalo. Nejrychlejší posádky si již pohlídaly své pozice a daly vyniknout v boji o další místa ostatním soupeřům. V závěrečné sekci tak nejvíce zářil německý jezdec Reinhard Hainbach, jenž si připsal dva nejrychlejší časy a v konečném pořadí se tak i přes velkou ztrátu z páteční etapy posunul až do elitní dvanáctky. Ze čtvrtého místa se pak v cíli na rampě na klatovském náměstí Míru v sobotu odpoledne mohla radovat další česká posádka Jan Krejča a Pavel Šárka s vozem škoda, kteří si toto místo drželi od 13. RZ. Do cíle dojelo nakonec 28 posádek.

Celkové výsledky 20. ročníku Historic Vltava Rallye:

1. Harrach Ernst – Welsersheimb Leopold (Mitsubishi Lancer), 2. Janota Miroslav – Dresler Pavel (Opel Kadett Coupe, –1:19.8 min.), 3. Cunningham Frank – Forde Ross (Ford Escort MK, –4:34.9 min.), 4. Krejča Jan – Šárka Pavel (Škoda 130 LR, –6:13.8 min.), 5. Pasutti Paolo – Campeis Jean (Porsche 911 SC, –7:04.2 min.), 6. Haavikko Kimmo – Haavikko Hannu (Ford Escort RS 1600, –10:47.2 min.), 7. Pekkala Penti – Rosberg Pirjo (Audi Quattro, –11:09.3 min.), 8. Hämäläinen Jari – Mäki Tero (Opel Monza, –11:49.8 min.), 9 Hejhal Petr – Hejhal Martin (Škoda 110, –12:40.4 min.), 10. Kuhn Ludwig – Burger Rouven (Porsche 911 SC, –13:48.3 min.).


V cíli už byly vidět jen samé úsměvy na tvářích pořadatelů, závodníků i diváků, to proto, že všechno dobře dopadlo, neboť všichni ještě měli v paměti neštěstí z letošní Mogul Rallye Šumava Klatovy, která byla po smrtelné nehodě Jiřího Skoupila ve 2. RZ zrušena.

„Spokojenost, až na to počasí. Na to, že bylo chladno, tak myslím, že divácká návštěva byla celkem slušná a doufám, že se jim letošní závod líbil,“ řekl po poslední rychlostní zkoušce ředitel závodu Jiří Valenta.


Nejvíc se samozřejmě v cíli radoval vítěz, Ernst Harrach se spolujezdcem Leopoldem Welsersheimbem, kteří měli pro tratě i závod samý jen slova chvály.„Jsem hrozně spokojený, dosáhli jsme vynikajícího úspěchu. Diváci, tratě i pořadatelé byli super. Jak už jsem řekl před závodem, je mi jedno, jestli tratě budou mokré nebo suché, a také jsem to potvrdil,“ usmíval se na rampě rakouský jezdec, který se šampaňským nejdřív honil Miroslava Janotu a pak z radosti polil i hostesku, která nesla rakouskou vlajku. Na otázku, jestli přijede i na příští ročník, odpověděl letošní vítěz jednoznačně ano.

V cíli se usmíval také druhý v pořadí Miroslav Janota: „Určitě spokojenost, chtěl bych poděkovat divákům za skvělou atmosféru a samozřejmě bych chtěl popřát k vítězství panu Harrachovi, se kterým jsme si krásně zazávodili.“

Během letošní Vltavy se nejen závodilo, ale i diskutovalo o dalším ročníku. Jezdci totiž měli připomínky k termínu závodů, chtěli by jet příští rok dřív, ne na konci sezony. O změně termínu už během soutěže vedl diplomatická jednání předseda PAMK Pavel Babka. „Jednání jsou na dobré cestě, myslím, že na příští rok se nám podaří vyjednat lukrativnější termín,“ informoval Babka.