Po úspěšné loňské sezoně, ve které usedl v divizi TouringAutocross na evropský trůn, vstoupil vítězně i do nové sezony, kterou zahájil s úplně novým autem. „Připravili jsme kompletně nový závodní speciál Mitsubishi Mirage 4x4. Auto je ještě o něco menší, než Mitsubishi Colt, se kterým jsme vyhráli loni, ale hlavně je všechno diametrálně odlišné. Máme nové nápravy, zavěšení kol a tlumiče. V tom jsme měli minulý rok velkou slabinu. Ze starého auta zůstaly jen motor, převodovka a diferenciál, jinak je všechno nové," představil nový vůz Výborný, který ocenil i práci svého týmu: „S přestavbou jsme začali až po minulé sezoně v říjnu. Věřili jsme, že to stihneme, ale bylo to jen taktak. Postavit kompletně nové auto za půl roku bylo šibeniční, takové auto se staví řádově přes rok. Bohužel na tom nejsme finančně tak dobře, abychom s jedním autem závodili a druhé zároveň stavěli."

Nakonec se auto podařilo dokončit včas a jezdec, který bude v letošní sezoně závodit v týmu pod názvem Level Czech National Team, v Seelow nechyběl. A už od tréninkových jízd ukazoval, že s ním soupeři musí počítat. „Hned v trénincích se mi podařilo s novým autem vyhrát, což nás všechny povzbudilo. Pořád si na auto zvykám a každé odjeté kolo nám přináší nové zkušenosti a informace. Před vítězným tréninkem jsme ani nedávali nové pneumatiky, protože stavba nového auta byla finančně náročná a teď musíme šetřit, kde se dá," přiblížil nelehkou situaci Výborný.

ZLATÝ V PRVNÍM STARTU

Po trénincích následovaly už bodované rozjížďky, které každý jezdec absolvoval tři. V té první musel Výborný po kolizi v první zatáčce dohánět ztrátu, což se mu povedlo a bylo z toho nakonec druhé místo. Druhou rozjížďku ovládl Výborný způsobem start cíl. Ve třetí rozjížďce se o slovo přihlásila technika, kdy mu rozbitá převodovka vystavila stopku.

Do finále tak šel Výborný jako čtvrtý v pořadí s právem výběru místa ve druhé řadě. „Povedlo se mi celkem dobře odstartovat a hned v první zatáčce jsem se dostal do vedení, protože jezdci přede mnou šli pozdě na brzdy a nechali se vynést. Využil jsem toho a podjel jsem je. Potom jsem si už jízdu užíval, hlídal jsem si záda a dával pozor na chybu. V cíli jsem měl náskok přes deset sekund," popsal finálovou jízdu vítěz.

Novinkou šampionátu je, že se jezdcům neškrtá nejhorší výsledek a nesmí si tak dovolit žádné zaváhání. Už tento víkend se jede druhý závod v litevské Vilkyciai. Pro závodníky to bude nová trať, výhodu by mohl mít domácí Paulus Pleskovas, se kterým Výborný sváděl v minulé sezoně souboj o titul. „Asi tam bude hodně rychlý, ale bude to zase motivace se s ním poměřit. Obecně konkurence hodně posílila. Po zranění se vrátil Václav Fejfar, který bude patřit k velkým favoritům na titul. Uvidíme. Může se taky stát, že tam přijedeme, nebude nám fungovat nastavení auta a může to být všechno jinak," je opatrný Výborný, který se na závěr ještě jednou vrátil ke stavbě nového auta. „Chtěl bych poděkovat všem lidem z týmu, bez nich by to určitě nešlo, a také těm, kteří se podíleli na stavbě a vývoji auta. Roman Kresta nám dodával tlumiče a pomáhá nám s nastavením, což je pro nás obrovský krok dopředu," uzavřel Výborný.

Pořadí a získané body celkem: 1. Otakar Výborný (CZE, Mitsubishi Mirage) 25 bodů, 2. Ashot Ervandian (RUS, Volkswagen Polo) 17 b., 3. Aleš Fučík (CZE, Škoda Fabia) 20 b., 4. Lukáš Červený (CZE, Škoda Fabia) 18 bodů, 5. Marcel Egg (CHE, Ford Fiesta) 16 b.

Kalendář ME 201628. – 29. 5. Seelow (D)
4. – 5. 6. Vilkyciai (LT)
25.– 26. 6. Cunewalde (D)
2. – 3. 7. Nová Paka (CZ)
23. – 24. 7. St. Georges de Montaigu (F)
13. – 14. 8. Přerov (CZ)
20. – 21. 8. Nyirad (H)
10. – 11. 9. Maggiora (I)
17. – 18. 9. St. Igny de Vers (F)