Na startovní rampu na horažďovickém náměstí se postavilo úctyhodných sedmadevadesát posádek, přičemž do cíle jich dorazilo 71 z nich. Jako první odstoupili sušičtí borci Robert Achs – Filip Langer, když jejich Škoda Fabia kvůli technické závadě na motoru nepřejela ani startovní rampu.

Hned od úvodní rychlostní zkoušky se do čela dostal Karel Trněný, který disponuje jako jediný technikou WRC, a až do cíle se jeho octavia usadila na vedoucí příčce. Za jeho zády se pak tvrdě bojovalo o zbylá umístění na stupních vítězů. Hlavními aktéry v tomto klání o vteřiny byli především Petr Hozák, Zdeněk Vlček a Roman Odložilík.

Nutno říci, že tato bitva se odehrávala s půlminutovým odstupem za Trněného zády, a tak se mohlo zdát, že jeho vítězství je neohrozitelné. Opak byl však pravdou. „Od výjezdu z prvního servisu po druhé rychlostní zkoušce nás začala zlobit technika, takže místo toho, abych si jízdu užíval, kontrolovali jsme neustále různé programy našeho vozu, takže jsme rádi, že jsme už v cíli,“ řekl na tiskové konferenci Karel Trněný, jehož octavia přejela cílovou rampu s vypětím všech sil.

S osmadvacetisekundovou ztrátou na vítěze dokončili soutěž na druhé příčce Zdeněk Vlček s Josefem Králem a jejich Mitsubishi Lancer EVO IX, kteří však do sprintového mistrovství díky prioritě ASN bodovat nemohou. „Měli jsme problém hned v úvodu, kdy se nám díky velkému horku přehřály pneumatiky, a hrozně to začalo klouzat. V jedné zatáčce jsem šel pozdě na brzdy a už jsme šli ven. Naštěstí to dobře dopadlo a mohli jsme pokračovat,“ popsal krizovou situaci plzeňský Zdeněk Vlček.

O poslední volné místo na stupních vítězů hořel lítý boj mezi Petrem Hozákem a Romanem Odložilíkem. Nakonec ho pro sebe přece jen vybojovali bratři Roman a Pavel Odložilíkové, když za vítěznou posádkou zaostali o třiatřicet vteřin. „V Pačejově jsou extrémně rychlé tratě, na kterých je náš Renault Clio S 1600 oproti silným čtyřkolkám v nevýhodě kvůli nízké maximální rychlosti,“ popsal handicap svého vozu Roman Odložilík.

Bramborová medaile pak zůstala na klatovskou posádku Petr Hozák – Ladislav Hršel a jejich Mitsubishi Lancer deváté evoluce. Nebýt však desetivteřinové penalizace za pozdní příjezd do časové kontroly, mohli se radovat ze stupňů vítězů. V rallye ale žádná kdyby neplatí, a tak se hoši mohou radovat alespoň ze třetího místa v rámci hodnocení mistrovství České republiky ve sprintrallye.

Podle slov pořadatelů proběhla celá soutěž neuvěřitelně hladce a s organizací byly spokojeny i samotné posádky.

Sedmidílný šampionát pokračuje předposlední soutěží 18. srpna v Prachaticích a tam se bude, jak se říká, „lámat chleba“.