Předposledním podnikem pokračovalo na Prachaticku mistrovství České republiky ve sprintrallye, kterého se pravidelně účastní i klatovská posádka Petr Hozák – Ladislav Hršel. Nadějná dvojice zde s předstihem získala titul mistrů naší země ve skupiněNa v průběžné tabulce dokonce postoupila až na druhou příčku v absolutním pořadí, kde figuruje za již jistým sprintovým šampiónem Karlem Trněným, který však disponuje nesrovnatelně lepší technikou WRC.
Na startovní rampě v Prachaticích se sešla nezvykle kvalitní konkurence v čele s několikanásobným mistrem České republiky Václavem Pechem jun., který zvolil jihočeský sprint především jako testování před nastávající evropskou Barum Rallye Zlín. Vstříc sedmaosmdesáti ostrým závodním kilometrům se vydaly ještě další dvě prioritní posádky, a sice mazák Václav Arazim a nadějný slovenský pilot, který se v průběhu sezony neustále zlepšuje, Peter Gavlák.
Pšenka však na jednodenní soutěži kvetla pouze posledně jmenovanému, protože Pech poslal své Mitsubishi Lancer Evo IX do lesa už na třetí rychlostní zkoušce a letos smůlou provázený Arazim odevzdal díky technické závadě jízdní výkaz na předposledním osmém testu. Ani jedna z prioritních posádek však do tohoto mistrovství bodovat nemohla, a tak se ostatní jezdci soustředili spíše na boje mezi sebou. Od druhé rychlostní zkoušky se do vedení dostal Karel Trněný se Škodou Octavia WRC a až do cíle před sebe nikoho nepustil. Díky svému náskoku v tabulce si tak už na předposlední soutěži zajistil titul absolutního sprintového šampióna. Dokonale tak využil technické převahy svého vozu a na závěrečnou soutěž do Jeseníků už nemusí. Otázkou však zůstávalo, jak se bude vyvíjet boj o zbylá umístění na stupních vítězů. Druhý jezdil až do předposlední zkoušky Arazim, ale pak jej vystřídal dobře jedoucí Gavlák.
O čtvrtou, respektive třetí příčku se tak bojovalo mezi největšími aspiranty na titul vicemistrů Petrem Hozákem a Viktorem Szabem. Plzeňák Szabó šel do souboje velmi zostra a snažil se ze svého lanceru Evo VIII dostat maximum. Naopak Hozák jel takticky a vyčkával, co se bude dít. Po čtvrté rychlostní zkoušce byl rozdíl mezi oběma jezdci pouze 2,2 vteřiny, ale na následujícím testu se ke klatovské posádce otočilo štěstí zády. „Těsně po startu erzety se nám otevřela přední kapota a bouchla do čelního skla. Nic jsem neviděl, tak jsme museli zastavit a zavřít ji. Nechali jsme tam téměř tři čtvrtě minuty,“ popsal nešťastnou událost Hozák.
Posádka tak klesla až na deváté místo a musela hodně dohánět. „Na šestém testu se jelo hodně svižně. Auta tam dosahovala i dvousetkilometrové rychlosti, ale jelikož jsem přes prasklé sklo mnoho neviděl, opět nám nějaké vteřinky chyběly. Přesto jsme s dokázali posunout na sedmou příčku. Po RZ 6 se nám však podařilo pomocí štípaček a kuchyňského nože připravit sklo na výměnu v následujícím servisu a začali jsme stahovat naši ztrátu. Na sedmičce jsme už byli šestí a před závěrečnou zkouškou nám chybělo na Szaba stále ještě dvacet vteřin,“ dodal jezdec a pokračoval: „Ztráta se dohnat asi už nedala, ale přesto jsme jeli celkem rychle. Nějaké čtyři kilometry před cílem soutěže jsme však viděli odstavený Szabóův vůz a bylonámjasné, že titul ve skupiněNje doma.
Do cíle jsme tedy dojeli celkem volně, ale v zápalu boje jsme nepočítali s variantou, že Aleš Dlouhý, který jel v tomto závodu překvapivě velmi dobře, bude ještě před námi. Odstoupil vlastně i Václav Arazim, takže na třetí místo absolutně nám chybělo nicotných osm desetin. Mrzí nás to, mohli jsme si tak pojistit celkové druhé místo, ale takhle musíme jet ještě do Jeseníků. Pokud by tam Szabó vyhrál a my bychom byli hůře než pátí, mohl by nás ještě přeskočit.“
Posádka Petr Hozák – Ladislav Hršel si tak nakonec z prachatického rallyesprintu odvezla pomyslnou bramborovou medaili a čtvrtá příčka jí zajistila titul mistrů ČR ve skupině N. Oba borci mají ještě navíc dobrou výchozí pozici pro zisk druhého místa v absolutním pořadí. Závěrečným dílem mistrovství České republiky v jednodenních soutěžích bude 6. října Rallye Jeseníky.