Hlavní myšlenkou bylo přijít s něčím novým, kdy se dá za malé peníze provozovat špičkové závodění. Třísetkilogramová bugina s výkonem 130 koňských sil osazená sekvenční převodovkou a náhonem na zadní nápravu předpoklady pro pořádné závodění beze zbytku splňuje. O tom se přesvědčil i špičkový automobilový jezdec Petr Hozák, jehož hlavní prioritou jsou především závody rally.

Klatovský pilot se však o prvním říjnovém víkendu postaral o pořádný rozruch právě v KartCrossu, když se nečekaně postavil na start posledního závodu mistrovství ČR v Sedlčanech.

Petr Hozák vystřídal v bugině už jistého mistra Romana Poláka a ihned na něj byly upřeny zraky většiny objektivů a kamer.

„Všechno se seběhlo strašně rychle. Teprve v pátek odpoledne se řešilo, jestli pojedu a v sobotu ráno už jsem stál na startovním roštu bez jakékoli přípravy. Přesto jsem se moc těšil, že si vyzkouším i autocross a po dlouhé době budu opět držet v ruce závodní volant,“ řekl Deníku před startem pilot.
KartCross byl vymyšlen jako pohárové závodění, čili všichni soutěžící mají k dispozici naprosto identické buginy. Proto výsledky poukazují především na umění pilota, nikoli výkon stroje, jako je to ve většině jiných motoristických disciplín. Petr Hozák si hned od prvních metrů musel začít zvykat jak na parametry buginy, tak na děsivé množství bláta, které pilota značně omezuje kvůli absenci předního skla. Přesto se dokázal kvalifikovat pátým nejrychlejším časem. V rozjížďkách ale zajel dvakrát na druhém místě a jednou odstoupil pro technickou závodu dokonce z vedoucí pozice, což nikdo z přihlížejících nečekal.

Klatovský závodník šel tedy do finále ze třetího místa. Účast v něm pak jasně potvrdila všestrannost rallyového specialisty a Petr Hozák se stal rázem hvězdou posledního letošního kartcrossového závodu.

„Musím říct, že tyto závody jsou super. Moc se mi líbí vyrovnanost díky srovnatelné technice všech závodníků, z čehož pramení krásné boje a časté předjíždění. Auto funguje perfektně, jeho nízká váha v kombinaci se silným motorem umožňuje zajíždět srovnatelné časy jako velké buginy. Náhon na zadní nápravu a menší rozměry pak určují jízdní vlastnosti. KartCross je tak tedy výrazně dravější a také nervóznější. Stále ho musím někde chytat. Celá kára se tak řídí převážně plynem a zatáčky se projíždějí hlavně smykem, což mám moc rád. Jediné, co mi chybí, je ruční brzda. Na extrémním bahně, na kterém jedeme, by s ní pomalé vracáky byly rychlejší a dokázal bych v těchto místech i více předjíždět. Máme problém se zasekávajícím se plynem. Teď jsem musel odstoupit z prvního místa, ale už je to v pořádku a těším se na finále,“ popsal první závodní zkušenosti s buginou Hozák.
Ve finále se klatovský závodník dokázal prokousat ze třetího místa až na skvělou celkovou druhou pozici a ze Sedlčan si zaslouženě odvezl stříbrný věnec.

„Celý závodní víkend byl opravdu parádní a moc jsem si ho užil. Chtěl bych moc poděkovat kamarádovi rallycrossaři Otovi Výbornému a Romanovi Polákovi, díky kterým jsem zde startoval. Jsem moc rád, že jsem si mohl po dlouhé době opět zazávodit, a vyplnit tak letošní rallyovou pauzu, byť v jiné disciplíně. I když momentálně v rally nestartujeme, pracuji na sobě dál, například i tréninkem na závodních motokárách. Velkou část sezony jsem strávil zejména na německých okruzích při trénincích s ostrou závodní motokárou Rotax. Zdánlivě jde o jinou motoristickou disciplínu, ale rychlosti, brzdné body, přetížení a precizní průjezdy zatáček na hranici mají s rychlými časy v rally kupodivu mnoho společného. Nechci nic podcenit a být stoprocentně připraven se do rally vrátit. Nyní se usilovně snažím sehnat finance, abych mohl v sezoně 2011 opět bojovat na špici domácího šampionátu v automobilových soutěžích,“ svěřil se Deníku klatovský pilot Petr Hozák.