Zlatí Finové byli po první etapě se ztrátou 18,7 sekundy druzí za svými týmovými kolegy Danielem Alonsem a Cándidem Carrerou ze Španělska, ale v desáté rychlostní zkoušce se posunuli do čela, kde vydrželi až do cíle.

„Moc se mi líbilo okolí kolem Klatov, přírodní scenérie byly naprosto úžasné, už jsem byl na mnoha místech ve světě, ale tady je to opravdu nádherné. Chci poděkovat všem, kteří se podíleli na organizaci, všem pořadatelům. Všichni byli hodně milí a pozorní. Byly tu krásné tratě a je úžasné být tady poprvé a zvítězit. Pokud to půjde, rádi přijedeme i za rok,“ vyjádřil své pocity z vítězství na cílové rampě Toivonen, který nezapomněl poděkovat ani svému týmu za to, že mohli v Klatovech závodit. „Velké poděkování patří i Danielovi Alonsovi za to, že se k nám zachoval dnes velmi gentlemansky,“ naznačil Toivonen, že o pořadí na prvním a druhém místě mohla rozhodnout týmová strategie kvůli bodování v mistrovství Evropy, kterého je Historic Vltava Rallye součástí.

Také stříbrní Španělé, kteří jeli stejně jako vítězové s Fordem Sierra Cosworth, byli v Klatovech poprvé. „Užíval jsem si to. Druhé místo je pro mě při svém prvním startu tady výborné. Líbili se mi tratě i fanoušci,“ byl spokojený Alonso.
Historic Vltava Rallye, která letos poprvé nesla přízvisko Memoriál Pavla Babky podle jejího zakladatele, je samozřejmě součástí i českého šampionátu v rally historických automobilů. V něm byli nejrychlejší Vlastimil Neumann a Otto Slezák s Fordem Escort RS Cosworth, kteří konkurovali i evropským jezdcům a podařilo se jim vyhrát i dvě rychlostní zkoušky. V absolutním pořadí jim patřilo třetí místo. „Závod byl výborný, super a děkujeme. Rally byla dlouhá, náročná a jsme moc rádi, že se nám podařilo zvítězit. Těšíme se už na další ročník. Auto jelo perfektně, bez problémů, ani škrábanec,“ zářil spokojeností Neumann.

Třetí místo v hodnocení mistrovství Evropy si vyjel trojnásobný vítěz „Vltavy“ Valter Christian Jensen z Norska s vozem BMW M3. Také on neskrýval v cíli spokojenost. „Byla to krásná, skoro letní rallye. Jsem rád, že jsem si s tímto krásným bavorákem, dvoukolkou, pěkně zazávodil proti těm čtyřkolkám. Počasí bylo skvělé, žádný déšť, užívali jsme si to,“ řekl Jensen.

Závod dokončilo 40 posádek z původních 80, které vyrazily do první rychlostní zkoušky.

Konečné pořadí 27. Historic Vltava Rallye:

1. Toivonen / Wrede (FIN, Ford Sierra Cosworth) 1:36:06,8 h, 2. Alonso / Carrera (ESP, Ford Sierra Cosworth) 1:37:20,2 h, 3. Neumann / Slezák (Ford Escort RS Cosworth) 1:38:16,5 h, 4. Jensen / Pedersen (NOR, BMW M3) 1:39:06,7 h, 5. Káňa / Král (Ford Sierra RS Cosworth) 1:40:56,2 h, 6. Wirtmann / Kerekes (HUN, Ford Escort RS 1800) 1:41:37,6 h, 7. Störang / Glavsjö (SWE, Ford Escort RS 1600) 1:45:43,0 h, 8. Dobson / Freeman (USA, Ford Escort RS 1600) 1:46:09,5 h, 9. Štolfa /Hawel (Rover Metro GTi) 1:46:16,2 h, 10. Helin / Seel (SWE, Opel Ascona A) 1:47:10,4 h.