Kvalitně obsazovaná rallye v okolí Kramolína u Nepomuka již každoročně uzavírá klání nelicencovaných posádek, ovšem na zdejších zrádných silničkách si tradičně přijelo vždy na závěr sezony zajezdit i mnoho posádek účastnících se mistrovských soutěží.


Diváci tak zde mohli sledovat pestré startovní pole vozy specifikace WRC počínaje a třeba trabanty konče. Soutěžící se pak mohli porovnat s jezdci jezdícími mezinárodní mistrovství ČR. Letos tomu bylo trochu jinak, když část startujících svou účast zrušila z důvodu nesmyslného tlaku ze strany Federace automobilového sportu vyvinutého před soutěží na pořadatele tzv. volných podniků.


Pořadatelé přistoupili z tohoto důvodu bohužel i ke zrušení páteční etapy, která měla nabídnout noční rychlostní zkoušky v okolí Švihova a Petrovic. Trojice sobotních úseků rychlostních zkoušek využívající na Nepomucku a Blovicku notoricky známé i po letech oprášené úseky, však byla zpestřena v první ranní sekci mlhou, která prověřila dokonale rozpis posádek.


Mezi směsicí startujících byla i celá řada posádek z Klatovska. Po letní pauze se na start postavila posádka Michal Schneedörfler – Jan Valeš se Škodou Favorit 136 L. Do cíle se nakonec posádce dorazit podařilo, přesto hlavně v první sekci provázely červeného Favorita v barvách týmu Josta problémy.

„Hned v první rychlostní zkoušce jsme bohužel ztratili pět minut, protože po chybě v jednom z retardérů vypověděl službu startér. Na tak krátké jednodenní soutěži, jaká v okolí Kramolína letos vznikla, rozhoduje i sebemenší chyba o výsledku. Boj o kvalitní umístění v naší, jinak nejpočetnější třídě ve startovním poli, tak byl ztracen. Navíc jsme nechali další více než minutu v příkopu na třetím úseku. Toto místo, křižovatka u Hradišťského Újezdu, bylo osudné více než dvěma desítkám startujících a my jsme dopadli ještě poměrně měkce a mohli jsme pokračovat v soutěži dál. V tomto místě posádky po rychlém příjezdu a po přejetí hlavní silnice zabočili prudce na užší cestu. Naproti odbočení pak čekal onen „magnetizující“ příkop. V poslední sekci jsme se již vyvarovali chyb, hodně zlepšili své časy a spatřili jsme cíl. Jezdec Michal startoval na kramolínské podzimní soutěži poprvé. Já jsem při předchozích startech s Petrem Hozákem ani s bratrem Markem cíl nespatřil, ve druhém případě jsme dokonce lehce poškodili jeden dům u trati, okolo kterého jsme jeli i letos,“ uvedl k průběhu závodu Jan Valeš.

Tuto sobotu se posádka ještě zúčastní startu na setkání vozů Škoda v okolí Běšin.
Výborné umístění zajela další klatovská posádka bratří Řeřichů. Jezdci Michalu Řeřichovi poslední dobou nepřálo štěstí hlavně co se techniky týká. Jeho Citroën Saxo VTS 1,6 tentokrát fungoval bez problémů.


Výsledkem bylo vynikající čtvrté místo absolutně a s velkým náskokem první místo ve třídě SA 2 i před o generaci mladšími vozy. Celkově v soutěži vyhrála velezkušená posádka manželů Kopelentových s VW Golf Gti. Zajímavostí bylo až páté místo prvního vozu s pohonem všech kol. ⋌(ng)