Přestože je určena pouze strojům do roku výroby 1945, pořadatelé obdrželi 122 přihlášek.


„Nejstarším přihlášeným strojem je vůz německé značky Horch vyrobený v roce 1911. Velkou vzácností je také americký automobil Chandler Coupé z roku 1919. Nejstaršími přihlášenými motocykly jsou Indian Scout 600 a třistapadesátka belgické značky FN. Oba pocházejí z roku 1925. Diváci se mohou těšit také na dlouhé Čechie-Böhmerland,“ prozradil ředitel jízdy Josef Pek.


Své reprezentanty bude mít na startu také Historic Club PAMK Klatovy. Radek Hořejší pojede se Škodou 422 z roku 1930, Josef Marcel s Tatrou 57 vyrobenou o dva roky později, Jaromír Hess se 75 let starým malým vozem značky Jawa a Josef Míšek bude řídit automobil německé značky DKW, jenž pochází z roku 1939.


Na soutěžící čeká přibližně šedesátikilometrová trať rozdělená do dvou etap. Obě mají start na domažlickém náměstí. První začíná v 11.00 hodin, druhá ve 13.30 hodin. Všechny stroje ale budou na domažlickém náměstí k vidění už krátce po 10. hodině.


„Nejatraktivnějším úsekem trati bude výjezd serpentinami pod Korábem u Kdyně, kde by se první motocyklisté měli objevit už před půl dvanáctou. Cíl celé jízdy je v autokempu v obci Babylon, kde jsou první soutěžící očekáváni krátce po 14. hodině,“ upřesnil Josef Pek.


Jak už název sobotní tradiční Jízdy spolehlivosti historických vozidel napovídá, nejde o žádný rychlostní závod. O pořadí rozhodne počet trestných bodů, které soutěžící nasbírají při plnění několika úkolů na trati. „Čeká je například zastavení pokud možno přesně uprostřed vytyčené branky,“ dodal ředitel jízdy.

(pek, my)