„Po rozjížďkách jsem byl čtvrtý, takže jsem měl první volbu místa ve druhé řadě. V Maďarsku jsou na startu různé povrchy, na některých se startuje dobře, jinde hůř. Věděl jsem, že ve druhé řadě se startuje dobře, auto tam má asi nejlepší trakci, což se potvrdilo," neviděl Výborný finálový start ze druhé řady jako nevýhodu. „Odstartoval jsem slušně a do první zatáčky jsem vjížděl za Pleskovasem a Fejfarem. Ve druhé zatáčce, vracečce, jsme se přetlačovali s Pleskovasem, chtěl jsem ho podjet vnitřkem, ale začal se na mě tlačit a zavřel mi cestu. Viděl jsem, že už se tam nevejdu, tak jsem ubral. On ale jak byl rozjetý, tak byl v té zatáčce dlouhý a ještě vytlačil i Fejfara. Já jsem to dobrzdil krásně, vzal jsem to přes ručku a vnitřkem zatáčky jsem se dostal do čela," popsal jezdec stáje Level Czech National Team svůj rychlý posun na vedoucí pozici.

NIC SI NEDARUJÍ

Na ní bohužel vydržel jen pár metrů. „Ve druhé vracečce jsem si najížděl mezi středem a krajnicí, abych se do zatáčky dobře vešel, a v momentě, kdy jsem začal zatáčet, tak do mě Fejfar z vnitřku vrazil. Dostal jsem ránu na přední kolo a skončil jsem předkem na protilehlých svodidlech. Měl jsem tak po šanci na dobrý výsledek. Zahájil jsem stíhací jízdu, předjíždění ale komplikovaly dva odstavené vozy a vyvěšené žluté vlajky zrovna v místech, kde by se dalo předjet. Podařilo se mi předjet dva jezdce, ale v dalším kole jsem udělal defekt na levé zadní pneumatice. Ještě se s tím jet nechalo, ale o kolo dál mi praskla tyčka na přední poloose, a tím to skončilo. Byl jsem klasifikován na šestém místě se ztrátou jednoho kola," mrzelo nešťastné finále vrhavečského jezdce.

Boj o mistra Evropy je ale stále otevřený. Před posledními dvěma závody ztrácí Výborný na Fejfara 14 bodů. Teoretickou šanci na titul mají ještě třetí Martin Samohýl a čtvrtý Aleš Fučík, ti ale musí čekat na zaváhání vedoucí dvojice. Ve zbývajících závodech se může stát ledasco, přesto ztráta z Maďarska Výborného hodně mrzí. „Je velká škoda, co se stalo. Z mého pohledu to nebylo čisté. Když jsme dojeli do cíle, tak jsem si stáhl videa z kamer, které máme v autě, a šel jsem je ukázat na věž řediteli závodu, ale protest jsme nepodávali. Chtěl jsem slyšet jeho názor. Mluvili i s Fejfarem a šetřilo se to. Výsledkem bylo, že dostal napomenutí, ale pořadí zůstalo. Mně ta situace pokazila závod a stála mě mistrovské body, které mi můžou v závěru chybět. Soupeříme spolu o titul, takže je jasné, že se jeden začíná soustředit na druhého," přidal Výborný svůj pohled na důležitý moment.

FINANCE JE LIMITUJÍ

Výborný tak prožil v Maďarsku smolný víkend. Začalo to signalizací chyby na motoru ve volném tréninku a i když se později ukázalo, že šlo pouze o závadu na čidle, startoval Výborný naostro až v prvním měřeném tréninku. V trénincích byl nakonec až pátý. V rozjížďkách, které se jely na dvě skupiny, už to vypadalo, že se to pro pilota Mitsubishi Mirage začíná v dobré obracet, když byl ve svých jízdách dvakrát druhý a závěrečnou rozjížďku dokonce vyhrál. Pak ale přišlo už zmiňované finále.

Výborného tým boj o evropský titul ale rozhodně nevzdává, i když ne vše je úplně ideální. „Uvidíme, jak budou vypadat poslední dva závody. Auto by potřebovalo nějaké opravy. Víme, co bychom měli udělat, abychom byli rychlejší, ale potýkáme se s nedostatkem financí, takže je to spíše o kompromisech. O titul se ale budeme rvát až do konce," uzavřel Výborný.

Předposlední závod ME v autokrosu se jede druhý zářijový víkend v italské Maggioře.

Pořadí finálové jízdy 7. závodu ME v autokrosu divize TouringAutocross a získané body: 1. Martin Samohýl 31 b. (Škoda Fabia), 2. Václav Fejfar 32 b. (Škoda Fabia), 3. Jan Brožek 25 b. (Škoda Fabia), 4. Lukáš Červený 22 b. (Škoda Fabia), 5. Stefano Serini 18 b. (ITA, Renault Clio), 6. Otakar Výborný 22 b. (Mitsubishi Mirage).

Pořadí ME v autokrosu divize TouringAutocross po sedmi závodech: 1. Václav Fejfar 215 b., 2. Otakar Výborný 201 b., 3. Martin Samohýl 175 b., 4. Aleš Fučík 161 b. (Škoda Fabia), 5. Paulius Pleskovas 131 b. (LTU, Ford Focus).