Druhé místo v kategorii 1. rallye historických automobilů vybojoval v loňském mistrovství republiky s vozem Škoda 1000 MB. První místo mu přitom uniklo o pouhý jeden bod.

Jak byste hodnotil ten loňský rok v mistrovství republiky?
Pro mě to nebyla úplně jednoduchá sezona. Druhé místo v mistrovství republiky vlastně můžu považovat za úspěch, protože jsem bodoval jen ve dvou závodech. V obou dvou jsem však zvítězil. Zvláště cenné bylo vítězství ve Vyškově, protože na Moravě získat deset bodů je pro Západočecha velký úspěch. Na druhou stranu mě zase doma na Rallye Vltava zradilo auto. Navíc konkurence v každém závodě byla opravdu velmi silná.

S jakou závadou jste musel v Klatovech odstupovat?
Bohužel při nájezdu do poslední vesnice na šesté rychlostní zkoušce nám zhruba ve sto dvacetikilometrové rychlosti praskl buben zadního kola. Auto se mi podařilo zastavit až na návsi, ale naštěstí kolo zůstalo viset na brzdovém obložení, takže nijak neohrozilo diváky. Nechci ani pomyslet na to, kdyby se tohle stalo o sto padesát metrů dál, kde stál špalír diváků. Ale s takovými závadami je potřeba počítat, jen to nemuselo být zrovna na Vltavě. Touto soutěží se totiž s rallye loučil můj dlouholetý navigátor Radek Hořejší a dokončení téhle domácí soutěže s co nejlepším výsledkem pro něj mělo být takovou třešinkou na dortu. Bohužel to nedopadlo.

Právě odchod dlouholetého „mitfáry“ je pro jezdce velký problém, je to tak?
Určitě, s Radkem jsme na sebe byli hodně zvyklí. Dobře jsme se znali i v soukromém životě a tak jsme věděli, co na toho druhého platí. A když si tak skvěle s někým rozumíte a především si navzájem věříte, tak jízda se závodním autem vypadá úplně jinak. Když si ale vedle vás sedne na každý závod jiný spolujezdec, je víc než jisté, že ta jízda nemůže být na špičkové úrovni. I když jsem loni jel s velmi dobrými navigátory, je potřeba mít někoho stálého, což bude v letošním roce.

Kdo vás bude navigovat?
V letošní sezoně vedle mě usedne domažlický Vašek Horn junior. Je to spolujezdec, který má mnoho zkušeností z nižších druhů soutěží.V Mistrovství republiky historiků startoval zatím pouze v rámci rallye pravidelnosti. Zatím spolupráce funguje a já doufám, že tomu tak bude po celou sezonu.
Budete letos opět bojovat o body v mistrovství České republiky mezi historiky?
Samozřejmě, že ano. Loni nám totiž chyběl ten jeden bod k celkovému vítězství. Chtěli bychom ho tedy letos ulovit a slavit se zlatým věncem na krku. Nerad bych však předbíhal událostem, abych něco nezakřikl, ale je to mé velké přání. Dá se však očekávat velice silná konkurence. Loni totiž v naší kategorii bodovalo šest posádek s identickými vozy Škoda 1000 MB a bodový odstup na těch prvních místech byl velice těsný. Letos se dá určitě očekávat to samé, navíc by se mělo objevit několik nových posádek.

Na jakých závodech se letos vaše červená Škoda 1000 MB objeví ?
Rádi bychom absolvovali kompletní šampionát, což čítá sedm závodů.Vše bude záležet na tom, zda se nám podaří zajistit dostatek finančních prostředků. Právě začínáme jednat s partnery, takže o konečné podobě našich startů budeme mít jasno zhruba v půlce března.

Na jakou soutěž se letos nejvíc těšíte?
Tak jednoznačně na Historic Vltava Rallye v Klatovech. Jednak se letos jede v termínu 10. - 12. dubna, kdy začíná jaro a zadruhé je letošní ročník součástí Rallye Šumava. A tak se oproti loňsku pojede na velmi pěkných rychlostních zkouškách a především pojedeme doma! Podpora známých a kamarádů, kterých doma bývá kolem tratí požehnaně, nás určitě požene dopředu. Těch soutěží v šampionátu je ale ještě šest dalších a každá má určitě něco do sebe. Například v Pelhřimově bych chtěl zopakovat vítězství a těším se také na Rallye Český Krumlov, která se jede na začátku května, a je proslulá nádhernými tratěmi, které prověří um každého závodníka. Doufám, že se žádné soutěže nebudou přesouvat a pak rušit, stejně jako loni.V tomto směru doufáme, že se nám podaří sehnat dostatek finančních prostředků.

V čem je letošní šampionát rallye historických vozidel jiný oproti loňsku?
Zajímavý bude hlavně tím, že soutěže, kde pojedou historické automobily, byly vybrány ze všech tří šampionátů, které se konají v naší republice. Třikrát startujeme před soudobými vozy v rámci mezinárodního mistrovství České republiky (Klatovy, Český Krumlov a Příbram), dva závody jsou v rámci sprintrallye (Pačejov, Pelhřimov) a dva z K4 poháru (Krkonoše a Okříšky).

Máte pro tu letošní sezonu nějakou zvláštní taktiku?
Určitě, stejnou jako v každé sezoně, vidět cíl.

(jd)