Lidský život si vyžádala srážka vlaku s osobním autem ve čtvrtek dopoledne na železničním přejezdu chráněném světelnou signalizací mezi Kovčínem na Klatovsku a Nekvasovy na jižním Plzeňsku. Řidiče transportoval vrtulník letecké záchranné služby s těžkými zraněními do plzeňské Fakultní nemocnice, kde po převozu zemřel, jeho spolujezdkyni převezla sanitka do Klatovské nemocnice.

„Jedenašedesátiletý muž vjel s Fiatem Punto na železniční přejezd, kde se střetl s vlakem. Výstražná světelná signalizace byla ve chvíli nehody v provozu, příčinu nehody a míru zavinění policie prošetřuje,“ popsala nehodu klatovská policejní mluvčí Dana Ladmanová.

Lokomotiva rychlíku z Plzně do Českých Budějovic narazila do zadní části automobilu a odmrštila jej z kolejiště, samotný vlak zastavil až několik stovek metrů za přejezdem.

„Nehoda byla ohlášena krátce po jedenácté hodině, na místo vyjely profesionální jednotky z Nepomuku a Horažďovic a hasiči Správy železniční a dopravní cesty. Obě těžce zraněné osoby se podařilo záchranářům z vozidla vyprostit bez použití speciálního vyprošťovacího nářadí. Hasiči provedli průzkum také mezi cestujícími ve vlaku, kde nebyl naštěstí nikdo zraněn,“ uvedla mluvčí HZS Plzeňského kraje Blanka Nechvátalová.

Pro řidiče přiletěl vrtulník letecké záchranné služby, jeho spolujezdkyni odvezla sanitka. „Muže s mnohočetnými poraněními transportoval vrtulník do Fakultní nemocnice v Plzni, žena s poraněním hrudníku byla převezena pozemní cestou na chirurgii Klatovské nemocnice,“ řekla Deníku mluvčí ZZS Plzeňského kraje Lenka Ptáčková.

Zemřel po převozu

Lékaři však boj o život řidiče prohráli. „Muž po převozu na emergency zemřel,“ potvrdil administrátor Fakultní nemocnice Plzeň Miloš Novák. Na silnicích Klatovska tak letos přibyl už dvanáctý pomyslný křížek.

Trať Plzeň – České Budějovice i silnice mezi Kovčínem a Nekvasovy byly kvůli nehodě uzavřeny, krátce před třináctou hodinou mohla být, vzhledem k tomu, že vrak auta skončil mimo kolejiště, zprovozněna aspoň jedna kolej železniční trati. Škoda na automobilu byla vyčíslena na 60 tisíc korun, na lokomotivě a drážním zabezpečovacím zařízení pak na 110 tisíc korun.