Olejomalba představuje stojící Pannu Marii v temně modrých šatech na půlměsíci, na jejíž levé ruce sedí dítě a v pravé ruce drží žezlo.

„Obraz pochází z okruhu Vlámské školy, přesněji okruhu Joachima von Sandrarta, 17. století. Podle údajů v archivu byl obraz na zámku nejméně od druhé poloviny 19. století. Jak a odkud se na zámek tehdy dostal, se už zřejmě nepodaří vypátrat. Do týneckého kostela jej po roce 1960 zapůjčila Vilma Vrbová-Kotrbová, tehdejší majitelka zámku a hradu Klenová,“ informovala Deník Olga Kováříková z Galerie Klatovy / Klenová.

Po uměleckohistorické stránce jde podle Kováříkové v každém případě o dílo špičkové kvality. V malbě se dá vysledovat charakteristický štětcový rukopis uplatňující se zejména v modelaci draperií i vlasů, srovnatelný se způsobem malby Joachima von Sandrarta, např. na obrazech „Octavio Piccolomini se svým pobočníkem Hansem Christoffem Ranftem“ (1649-50) na státním zámku Náchod nebo na „Nalezení Kristova kříže císařovnou Helenou“ (1655) v Kapucínském klášterním kostele Nalezení sv. Kříže v Brně. „Za restaurování jsme zaplatili 341 tisíc korun, samotný obraz má hodnotu několikanásobně vyšší,“ doplnila Kováříková.

Obraz mohou vidět návštěvníci zámku na Klenové v rámci prohlídky. V červnu s výjimkou pondělí denně od 9 do 17 hodin, v červenci a srpnu každý den od 9 do 18 hodin.