Zdroj: Kaipan
Předváděcí vozy v jedné z továrních hal
Zdroj: Martin Divíšek
Automobilka Kaipan sídlí ve Smržovce v bývalé výrobně plechovek
Zdroj: Radek Pecák
Na to, že se tu dělají sportovní auta upozorňuje maketa u silnice
Zdroj: Radek Pecák
Odtud pak vyjíždějí hotové kousky. Má to jakousi staroanglickou atmosféru
Zdroj: Radek Pecák
Karosérie připravená k dalšímu opracování
Zdroj: Martin Divíšek
Zde se svařují rámy vozů
Zdroj: Martin Divíšek
Základním stavebním materiálem jsou ocelové profily
Zdroj: Martin Divíšek
Na ně se pak kladou laminátové a hliníkové díly
Zdroj: Martin Divíšek
Karosářské díly se vyrábějí z laminátu
Zdroj: Martin Divíšek
Sám majitel Michal Hradský nám předvedl, jak se to dělá
Zdroj: Martin Divíšek
Nejprve se musí nastříhat z role skelného vlákna podle šablon jednotlivé kusy
Zdroj: Martin Divíšek
Třeba takovýchto tvarů
Zdroj: Martin Divíšek
A ty se pak vkládají do formy v několika firmách a prokládají speciální pryskyřicí
Zdroj: Martin Divíšek
Je to trošku alchymie...
Zdroj: Martin Divíšek
Nyní se připravují formy pro výrobu malého sportovního elektromobilu pro "náctileté"
Zdroj: Martin Divíšek
Některé jsou poměrně rozměrné, auto se však skládá i z řady menších laminátových dílů
Zdroj: Martin Divíšek
Mechanické komponenty pocházejí ze sériových automobilů
Zdroj: Martin Divíšek
Interiér si většinou dotváří každý majitel podle vlastního vkusu
Zdroj: Martin Divíšek
Pokud si někdo objedná Kaipan s tímto typem čelního skla, musí se obejít bez plátěné střechy
Zdroj: Martin Divíšek
Kaipan dodává i volanty, ale většinou se do vozů montují jiné
Zdroj: Martin Divíšek
Takto vypadá hotové auto v celé kráse
Zdroj: Kaipan
Nyní se pracuje na elektromobilech
Zdroj: Martin Divíšek
Zde se testuje nabíjení
Zdroj: Martin Divíšek
Na jejich srazech to bývá pastva pro oči
Zdroj: Kaipan
První sraz roku se obvykle pořádá na letišti u Mnichova Hradiště
Zdroj: Kaipan
Pohled na vzorně seřazené exempláře
Zdroj: Kaipan
A ještě jeden..
Zdroj: Kaipan