Sport Club má své webové stránky, velmi aktivní je na facebooku a instagramu. Cizí mu není ani Youtube, což je sociální síť, která je určená k nahrávání videí. „Pro nás jsou sociální sítě opravdu velmi důležité. Především s ohledem na komunikaci s cílovou skupinou od 13 do 30 let. V současné době jsou o to víc důležité, jelikož s těmito lidmi kvůli covidu nemáme žádný jiný kontakt,“ poznamenal Martin Klán, jeden z trenérů a členů vedení florbalového klubu.

Ke komunikaci s hráči, rodiči hráčů i fanoušky v Klatovech používají nejčastěji facebook a instagram. „Na pozvánky, reportáže a hodnocení zápasů, informacím k různým akcím používáme webové stránky, na které vždycky odkazujeme právě na facebooku nebo na instagramu. Používáme i Youtube kanál, ten ale ze všech těchto sítí nejméně,“ uvedl Martin Klán, který znovu připomněl důležitost sociálních sítí. „Na základě etického kodexu totiž dbáme na rodinné prostředí v oddíle,“ zdůraznil.

Kromě zmíněných forem sociálních sítí v Klatovech také „frčí“ whatsapp – multiplatformní aplikace umožňující výměnu zpráv a multimediálních souborů mezi vlastníky chytrých telefonů pomocí internetu. „Tuto aplikaci používáme především k interním informacím mezi trenéry, vedením oddílu, hráči a rodiči, jako jsou zprávy ohledně odjezdů na zápasy, nominace a jiné. Nicméně chystáme příjemnou změnu v komunikaci, která bude sjednocena pro celý oddíl. Členové se tak mají na co těšit,“ prozradil mladý kouč Sport Clubu s tím, že v klubu používají ještě „klasický“ messenger.

Sport Club Klatovy.Zdroj: Deník / Martin Mangl

Sociální sítě však neslouží pouze ke komunikaci, reportážím, pozvánkám. V Klatovech díky nim připravili pro své členy, ale i ostatní sledující řadu zajímavých soutěží.

Zvlášť v loňském roce, který výrazně poznamenala pandemie koronaviru. „Když jsme nemohli hrát, shodli jsme se, že chceme být vidět i jinak. Zkrátka jsme chtěli vykazovat nějakou aktivitu,“ vysvětlil Martin Klán.

Vznikla tak například soutěž, v níž Sport Club společně s Deníkem uspořádal výzvu, ve které soutěžící natáčeli videa, kde ostatním předváděli své umění s „florbalkou“. „Velké množství členů se také zapojilo do soutěže o nejhezčí vánoční stromek. Největší úspěch ale sklidilo hledání florbalových míčků, které jsme schovali po Klatovech a ostatní je za pomoci malých indicií museli hledat,“ pochvaloval si Klán.

Jak už bylo řečeno, klatovský klub se snaží být vidět i jinak. A jako jeden z mála amatérských sportovních klubů má také svůj vlastní fanshop, za který by se nestyděl leckterý klub s profesionální licencí. „Primárně jsme se inspirovali z ostatních oddílů. Chceme, aby mohl každý fanoušek, hráč nebo rodič prezentovat oddíl i navenek. Nabízíme různá trička, hrníčky, ručníky, vaky na záda nebo třeba mikiny. V nejbližší době spustíme prodej zimních čepic i nových lahví,“ prozradil Klán.

Sociální sítě dnes zkrátka hýbou světem a jsou nedílnou součástí ´image´ každého sportovního klubu. I když je pravda, že se vždycky najde někdo, kdo je sociálními sítěmi naprosto nepolíbený. I v Klatovech. „U nás jeden takový hráč existuje. Jedná se o hráče z kategorie mužů. Vše s ním řešíme jen po telefonu nebo SMS. Důvod, proč sociální sítě nepoužívá, neznáme, ale plně to respektujeme,“ dodává Klán příklad toho, že každé nepsané pravidlo mívá svou unikátní výjimku.

Sport Club Klatovy

Web: www.florbal-klatovy.cz

Facebook: Florbal Klatovy (1100 sledujících)

Instagram: Florbal_Klatovy (758 sledujících)

Youtube: Florbal Klatovy (43 odběratelů)

Pozn.: data o počtu sledujících jsou platná k 10. lednu 2021.