Zbývá dokončit pět úseků, včetně deseti kilometrů mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi na Brněnsku. Od minulého týdne tam musí řidiči počítat s omezením. Provoz funguje v režimu 2+2 jízdní pruhy na jednom dálničním pásu. „O víkendu zahájíme modernizaci mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, práce na úsecích na Vysočině začnou v březnu,“ sdělil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

Ministr dopravy Karel Havlíček prohlásil, že chce mít zbylých osmačtyřicet kilometrů hotových do října. „Nesmíme připustit žádné komplikace. Řidiče prosím o disciplinovanost, dodržování pravidel plynulé jízdy a bezpečné vzdálenosti, aby kolon kvůli nehodám bylo co nejméně,“ podotkl.

Silničáři zahájili letošní práce na modernizaci dálnice D1.
VIDEO: Silničáři zahájili letošní práce na dálnici D1 u Ostrovačic

Podle řidičky Gabriely Bláhové opravy trvají už moc dlouho. „Navíc než silničáři všechny dokončí, mohou začít nanovo,“ svěřila se.

Silničáři jsou podle Studeckého připravení i na komplikace související s počasím. „Na úseku u Brna dělníci bourají starý cementobetonový kryt, což lze dělat i za zhoršených klimatických podmínek. Pro zajištění sjízdnosti dálnice jsme uvedli do pohotovosti sypače s radlicemi, které umožňují odklízení sněhu i ve zúženém prostoru,“ přiblížil.

Opravy na D1 mezi Brnem a Prahou letos končí.Opravy na D1 mezi Brnem a Prahou letos končí.Zdroj: DENÍK/Markéta Evjáková

Po D1 mezi Brnem a Prahou pravidelně jezdí třeba autobusy RegioJetu. „Provoz na D1 bude podléhat zvláštnímu dispečerskému řízení a uděláme maximum pro odvracení dopadů mimořádných událostí při provozu na dálnici,“ přislíbil mluvčí dopravce Aleš Ondrůj. Cestující v případě zpoždění, které přesáhne určitou míru, mají nárok na kompenzaci.

Nerovnoměrný povrch silnice v ulici Masarykova.
Do centra Brna s náklaďákem: ničení dlažby má zabránit poplatek za těžká auta

Podle ředitele hustopečské společnosti Moss Logistics Petra Šťastného počítají se zpožděním při cestě po D1 nejen řidiči, ale i dispečeři při plánování přeprav. „Naše auta většinou vozí náklady do vzdálených míst, například na východ Francie, do Beneluxu a podobně, proto pár minut na jednom zúžení zase nehraje takovou roli. Naštěstí největší opravy D1, které jízdy zdržovaly loni, jsou již ukončené,“ poznamenal.

Silničáři plánují i rekonstrukci na dálnici D2 mezi Hustopečemi a Velkými Pavlovicemi na Břeclavsku. Konkrétní termín zatím není jasný.