„Stěhování už mám vyzkoušené. Celé kolejiště se skládá z řady jednotlivých sekcí, které je možno kombinovat,“ přibližuje tu nejtěžší část, „jsou trvale v přepravních boxech, doma je „nevykládám“, ani bych neměl kam. Mám v počítači program, který mi pomáhá s návrhem kolejiště. Tady v Přešticích mám výhodu, už to tu znám.“ Podle jeho propočtu je to přes sto padesát metrů kolejí. Na nich jezdí dvacet ucelených souprav.

„Do dvou set vagonků, včetně těch odstavených na nádražích, mnoho nechybí, k tomu deset lokomotiv v depu. Je zde několik jiných sekcí než loni, takže i trať celkově je trochu jiná. Letos mimo nejmenší vláčky má Josef Němeček ještě další novinku. Po podlaze se prohání vláčky typu „G“, poměr 1:22,5. „Je to normální „zahradní“ železnice, kterou má pro potěchu řada lidí doma,“ dodává na závěr.

O provoz železnice je velký zájem, přichází rodiče s dětmi, zavzpomínat „na páru“ ty nejstarší ročníky. Také pravidelně přichází třeba mateřské školky. (Přijely i učitelky s dětmi z Plzně.) A zájem určitě klesat nebude, když nyní jsou v Přešticích a okolí jarní prázdniny. A jako taková specialita jsou večerní jízdy. Přítmí v místnosti ještě snáze evokuje provoz železnice, zvláště když vše má zvukový doprovod a za "tunelem právě houká vlak". Jedny večerní jízdy už byly, ty další budou v sobotu osmnáctého na závěr prázdnin. 

Zaslal Petr Šatra. Velice mu děkujeme.