V dosavadním ceníku se pro Passat nacházely jen dvě motorizace. Byl to jednak benzínový mild-hybrid 1.5 TSI EVO mHEV o výkonu 150 koní, jednak základní verze naftového dvoulitru 2.0 TDI o stejném výkonu. Jednalo se však pouze o „zaváděcí“ motory při náběhu do výroby a nyní podle očekávání přiskočily do ceníků a konfigurátorů další motorizace. A na další se ještě stále čeká.

Největší zájem o silný diesel se čtyřkolkou

„Největší zájem českých zákazníků očekáváme u nejvýkonnějšího TDI ve spojení s pohonem všech kol 4Motion.“ říká Jakub Šebesta, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika.

Zkušenost hovoří jasně a zákazníci, tedy ve většině případů firmy, chtějí silné diesely se čtyřkolkou. Přesně takovým je motorizace 2.0 TDI 4Motion o výkonu 193 koní. Silnější verze dvoulitrového turbodieselu je zde samozřejmě spárována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG – žádný manuál už koneckonců v nabídce nenajdete. Vrcholný diesel je k mání až s druhou nejvyšší výbavou Elegance a jeho základní cena činí 1 309 900 korun.

Na kompletní aktuální ceník se můžete podívat v galerii.

Postupně se rozšíří také nabídka benzínových motorů. Tisková zpráva zmiňuje blíže nespecifikovaný mild-hybrid eTSI se 48V startér-generátorem, ale také vrcholný dvoulitr 2.0 TSI. Ten bude k mání s výkonem 204 nebo 265 koní, přičemž nejsilnější variantu opět koupíte rovnou se čtyřkolkou. Nové benzínové motory půjde nicméně objednávat až od června.

Volkswagen Passat a Škoda Superb
Cenové srovnání Superbu a Passatu: Jak si stojí sourozenci v cenách a výbavách?

Už nyní však můžete sáhnout také po očekávaným plug-in hybridech. Passat s označením eHybrid je k mání s výkonem 204 nebo 272 koní, a vždy kombinuje benzínový motor 1.5 TSI evo2 (výkon 150 nebo 177 koní) s elektromotorem (výkon 116 koní) a baterií o kapacitě 19,7 kWh.

Na plně nabitou baterii ujedete až 120 kilometrů v čistě elektrickém módu a nabíjet můžete z nástěnné nabíječky výkonem 11 kW, případně z rychlých stejnosměrných nabíječek 50 kW. Slabší eHybrid je k mání už s výbavou Business za 1 333 900 korun, silnější až ve vrcholné výbavě R-Line, kde vyjde na 1 519 900 korun.

Volkswagen Passat v plné kráse:

Levnější verze posunula základní cenu

Hlavní ceník tvoří čtyři výbavové stupně – Passat, Business, Elegance a R-Line – a základní cena je už od začátku stejná, tedy 999 900 korun. Nyní se ovšem objevil také akční model Limited, který nabízí totéž co základ, ale o rovných 100 tisíc levněji.

Světla se mění nejen z hlediska designu, ale i funkčnosti.
Škoda Octavia 2019 versus 2024: většina rozdílů je zvenčí neviditelných

Výbava Passatu Limited za 899 900 korun kopíruje výbavový stupeň Passat a stejný je také základní motor – zmiňovaný mild-hybrid 1.5 TSI EVO mHEV o výkonu 150 koní, se sedmistupňovým automatem a pohonem předních kol. Dostanete tedy LED světlomety, digitální přístrojovku a dotykový displej, bezklíčový přístup, adaptivní tempomat, dvouzónovou klimatizaci a další prvky.

V nabídce je pak i omezená možnost příplatkových paketů. Přikoupit můžete třeba zadní boční airbagy, tažné zařízení, integrovanou navigaci s hlasovým asistentem, bezdrátovou nabíječkou a dalšími nabíjecími porty nebo audiosystém Harman/Kardon.