Jedno je jisté: K terénnímu pick-upu náleží dieselový agregát a pohon všech kol. Tím se řídí také tuzemské zastoupení divize Užitkové vozy Volkswagenu a proto se na český trh dostavuje druhá generace modelu Amarok pouze s v této kombinaci.

Na to jak auto vypadá, se můžete podívat do komentované fotogalerie.

Přeplňované vznětové motory jsou na výběr dva. Buď zákazník může zvolit dvoulitrový čtyřválec nebo třílitrový šestiválec. Méně objemný agregát pak lze získat buď ve slabší verzi (170) nebo silnější se 175 koňskými silami. Třílitr pak má vždy potenciál 241 koně.

Na jízdu nového Amaroku v jihoafrickém terénu se můžete podívat na videu:

Zdroj: Youtube

Čtyřválec může být spojený buď se šestistupňovou manuální nebo desetistupňovou automatickou převodovkou, šestiválec pak vždy se samočinným ústrojím.

Základní varianta stojí 1 102 892 Kč a řidič vždy bude muset volit převodové stupně ručně. U silnější verze čtyřválce si zákazník bude moci vybrat. Model s manuálem je k mání od 1 169 914 Kč, ten s automatem stojí 1 202 112 Kč.

Volkswagen Amarok – s červenými vozy s motorem 2.0 TDI jsme se projeli v jihoafrickém terénu.
Nový Volkswagen Amarok vyzrál ve velkého hráče. Prošel i naší africkou zkouškou

Nejlevnější Amarok se šestiválcem je ve výbavě Style a zákazník si na něj musí připravit 1 305 169 Kč.

Základní výbava i té nejobyčejnější verze je velmi slušná. Obsahuje například zadní parkovací kameru, systém pro čtení dopravních značek, LED světla, adaptivní tempomat či nouzové brzdění s rozpoznávánim chodců či cyklistů.

Dále také rádio, manuální klimatizaci, centrální zamykání a rovněž uzávěrku zadního diferenciálu.

Dostatek prostoru uvnitř

Za běžných podmínek na silnici jezdí nejlevnější provedení Amaorku vždy v režimu 2H, což znamená zapnutý pohon zadních kol. V případě ostatních verzí může řidič volit i režim 4A, kdy se pohon všech kol připojuje podle potřeby. 

V porovnání s minulou generací je Amarok výrazně větší auto. Hlavně se to ale projevuje na rozvoru, což přináší ve výsledku více místa v kabině. Opravdu je na za zadních sedadlech dostatečný prostor i pro nadprůměrně velké dospělé pasažery.

Ještě podstatnější je zvětšení přepravní kapacity. Například užitečná nosnost nyní činí 1190 kilogramů, což je o 190 více než u prvního Amaroku. Střechu lze u stojícího vozu zatížit 350 kilogramy, což bohatě postačuje na instalaci střešního stanu.

Nový Volkswagen Amarok
Volkswagen ukázal nový Amarok. Vypadá fakt "chlapácky"

Celková hmotnost soupravy s připojeným přívěsem může teď dosáhnout 6500 kilogramů, což je také nárůst o půl tuny. Ty, kteří vyrážejí do terénu, určitě potěší zpráva o možnosti brodit se vodou o hloubce až osmdesát centimetrů.

Volkswagen nezastírá, že většinu techniky získal od technologického partnera, kterým je Ford (a model Ranger), jeho vývojoví pracovníci však od samého počátku projektu s inženýry od modrého oválu spolupracovali. Proto třeba interiér vypadá jako skutečný Volkswagen.

Během krátých testovacích jízd při tuzemské novinářské prezentaci Amaroku jsem měl možnost svézt se na silnici s třílitrovou verzí. Vlastně se potvrdily dojmy, které jsem získal již během prvního seznámení během mezinárodních novinářských jízd v Jižní Africe. I na českých okreskách s velmi proměnlivou kvalitou povrchu se auto chová velmi dospěle a pro řidiče předvídatelně. Je samozřejmě znát tuhý podvozek a odpružení připravené i pro převoz více než tunového nákladu, ale jízdní komfort je nesrovnatelně lepší v porovnání s minulou generací.

Spotřeba se při běžném tempu pohybovala kolem hodnoty 11 litrů na sto kilometrů.

Ještě příjemnější překvapení jsem zažil za volantem dvoulitrové pracovní verze, kterou lze pracovně označit Dříč. S tou jsem projížděl i lesní lehce rozbahněné cesty. I rozjezdy do kopce na kluzkém povrchu auto zvládalo bez zaškobrtnutí. Síla motoru i jeho točivý moment pro pracovní používání bohatě postačuje. Navíc spotřeba bude zhruba o dva litry nižší.