Náročný závod, který je součástí mistrovství Evropy, byl současně prvním podnikem mezinárodního mistrovství ČR v automobilových soutěžích.

„Byl jeden z nejtěžších závodů, který jsem jel," přiznal plzeňský pilot Václav Pech z EuroOil-invelt Teamu, který se svým spolujezdcem Petrem Uhlem obsadil s vozem Mini Cooper čtvrté místo.

Dramatický závod vyhrál tovární jezdec Škody Jan Kopecký jen o půl vteřiny před Francouzem Bryanem Bouffierem v peugeotu.

Třetí místo patřilo s odstupem minuty a čtvrt domácímu matadorovi Raimundu Baumschlagerovi.

Václav Pech tak skončil jako druhý nejlepší český jezdec. Do elitní desítky se dostali z českých pilotů ještě osmý Jaroslav Orsák, devátý Jaromír Tarabus a desátý Pavel Valoušek.

Nepříjemná mlha

Pechovo úspěšné umístění na Jänner rallye se však nerodilo vůbec lehce.

„Bylo například velice těžké správně zvolit pneumatiky. Každá posádka odstartovala na jiných a čekalo se, kdo rozhodl nejlépe," zdůrazňuje Václav Pech, kterému se úvod závodu vydařil.

Po šesti erzetách ztrácel na první místo jen 5,8 vteřiny.

Pořadím zamíchala osmá rychlostní zkouška, která se jela za tmy. Nejtěžší bylo vyrovnat se s mlhovým mrakem.

„V záři přídavných reflektorů bylo vidět jen na metr daleko, takovou mlhu nepamatuji. Měli jsme problémy najít, kudy vede cesta. Připsali jsme si ztrátu jedné minuty," líčí dramatické okamžiky rakouské Jänner rallye plzeňský pilot.

Vylomené kolo

Do druhého průjezdu Pech s Uhlem zvolili lépe pneumatiky a pokoušeli se umazat z časové ztráty cenné vteřiny.

Jejich snahu ale překazila jezdecká chyba.

„Před cílem jsem zavadil v retardéru o těžký balík slámy a vylomil pravé přední kolo. Naštěstí jsme se dostali do servisu, kde stačilo vše opravit. Vzdali jsme ale už snahu dohánět ztrátu na soupeře a soustředili se na udržení druhého místa v českém mistrovství. To byla v tu chvíli pro nás priorita. S umístěním jsme velice spokojeni. Druhé místo v českém mistráku je dobrý rozjezd," přiznal Pech, který v minulosti vyhrál Jänner rallye už třikrát.

Pech byl hlavně spokojen, jak v těžkém závodě obstál jeho vůz Mini Cooper, s jehož spolehlivostí měl v minulém roce problémy.

„Závod v Rakousku prokázal, že se našemu týmu podařilo technické potíže na voze po skončení minulé sezony odstranit," pochvaloval si Václav Pech.

Pokuta

Náladu posádce EuroOil-invelt Teamu pokazila jen pokuta vy výši tisíc eur, kterou dostala od ředitelství závodu za překročení stanovené rychlosti. „Nedočetl jsem do konce odstavec ve zvláštních ustanoveních o povolené rychlosti při tréninku, kterou každé posádce hlídá krabička GPS zabudovaná v autě. Domníval jsem se, že smíme jezdit podle rakouských pravidel, to je v obci 50 a mimo 100 kilometrů v hodině. Hned po pár kilometrech při první zkoušce nám zavolali z ředitelství, že na celé trati i mimo obec je povoleno jen 60 kilometrů s tolerancí plus deset," říká Pechův spolujezdec Petr Uhel.

Plzeňská posádka překročila limit dvakrát. „Mysleli jsme si, že na přehledném úseku mezi pastvinami mimo obce můžeme jet stovkou jako ostatní účastníci silničního provozu. Byla to moje chyba," přiznává Uhel.

Počty byly jednoduché. „Limit jsme překročili o čtyřicet kilometrů a za každý kilometr jsme dostali pokutu pětadvacet euro, takže celkem to vyšlo na tisíc euro," vypočítává Václav Pech.

Repasé vozu

Druhým dílem českého šampionátu je Rallye Šumava Klatovy, která se jede 18. až 20. dubna. Dlouhou pauzu mezi závody využijí v EuroOil-invelt Teamu k celkovému repasé vozu.

„Auto se vlastně kromě motoru rozebere do šroubku – převodovka, diferenciály, tlumiče. Karosérie se obrousí na čistý plech, aby se zjistily případné trhliny, zkontrolují se i svary. Díly, které mají ´odjetou´ kilometráž, se vymění za nové. Součásti, které jsou v polovině životnosti, se musí zrentgenovat, například kolečka v diferenciálech," říká šestatřicetiletý jezdec.

Pak už přijde start na oblíbené ´Šumavě´. „Je to závod mého srdce," přiznává. „Jezdím sem moc rád, v Klatovech mám spoustu kamarádů. Bývá tu i spousta mých fanoušků z Plzně, a nechci je zklamat. Moc se na Šumavu těším," dodává Václav Pech.