Pojď, pojď, to dáš. Řízné povely trenérů se mísí s kletbami hokejistů rozbíhajících se do kopce.

Už to je ve strmém stoupání a v panujícím horku obtížné, natož když za sebou ještě táhnou na gumě pneumatiku.

Osmdesátimetrové stoupání po sjezdovce Samoty u Železné Rudy borci plzeňské Škodovky zdolávají znovu a znovu. V pondělí na jeden zátah, v úterý se dvěma přestávkami.

Dopolední trénink trvá asi hodinu. V pondělí na úvod hned pětice hráčů zvracela.

A tím nic nekončí.

Po obědě a odpočinku hráči absolvují ještě druhou fázi. Sice „jen" fotbal, ale na hřiště a zpět do penzionu Ski Bike Apartmens Samoty hokejisté běží.

Navíc tahání pneumatik se Indiáni na prvním šumavském kempu nezbaví ani v dalších dnech.

Evokuje to vzpomínky na minulé časy.

Na dobu ruského hokejového trenéra Anatolije Tarasova, pověstného svými drsnými metodami. Na éru Jarmily Kratochvílové, držitelky letitého světového rekordu v běhu na 800 metrů.

I oni používali pneumatiky jako tréninkové nářadí.

„Bez tvrdého tréninku to nejde. Kluci až na výjimky to vzali za svý a jedou naplno," pochválil hráče generální manažer a trenér Martin Straka.

Pavel Vrba
Viktorii čeká v přípravě i Watford z Premier League

Oproti minulým létům se letní příprava Škodovky proměnila. Z programu zmizela cyklistika, cvičení jsou kratší a intenzivnější.

„Odpovídá to nasazení hráče na ledě. Tréninky jsou na Mírovi Liškovi (kondiční trenér a fyzioterapeut). Jeho vize se nám líbí, ale víc ukáží až testy," uvedl Martin Straka.

Ví, o čem mluví.

Tvrdá příprava provázela bývalého excelentního útočníka celou jeho kariéru.

„V NHL jsme třeba dělali jen krátká intenzivní cvičení. Tak jsme tahali těžké činky, jezdili na kole. Člověk v sobě musí najít morálku to zvládnout," zdůraznil nezlomný bojovník.

Pokud byste si chtěli tipnout nejneoblíbenějšího muže v plzeňském týmu, nemůžete se splést.

„Všichni mě nenávidí. Ale já tu nejsem kvůli popularitě," usmál se Miroslav Liška. „Na kole je možné si ulevit, nestřídat. Při tahání gumy ale hráč pracuje celým tělem. Navíc při cyklistice hrozí stále víc střet s autem," vysvětlil.

A reakce na jeho metody?

„Je to těžký. Vyběhnete kopec, tepy vyletí a sotva o něco klesnou, už táhnete pneumatiku znovu nahoru. Ale sedí mi to víc než cyklistika," říkal mezi výdechy útočník Miroslav Indrák.