Kvůli poruše hlavního i náhradního motoru musel vynechat koncem června druhý závod ME v litevském Vilkyciai. „Jet tam 1500 km jednu cestu a nemít pořádně připravené auto by nebylo dvakrát dobré. Řekli jsme si, že bude lepší, když ten čas a peníze investujeme do opravy motoru. Podařilo se nám ze dvou připravit jeden, který jsme nasadili ve třetím dílu šampionátu v německém Matschenbergu,“ byl Výborný smířen s výpadkem bodů.

Ve třetím závodě ME, který se jel v Německu poslední červnový víkend, si vrhavečský autokrosař nevedl špatně. Po tréninkových jízdách začal rozjížďky třetím místem, následovalo vítězství ve druhé rozjížďce a ve třetí přidal druhé místo. Celkově to Výbornému vyneslo vítězství v rozjížďkách a plný počet 10 bodů.

Klatovská pouť 2017
VELKÁ FOTOGALERIE: Klatovská pouť 2017

Před finále však pořadatelé jezdce překvapili. „Celé dva dny kropili trať rozumně, ale před finále ji totálně prolili,“ vysvětlil Výborný, kterému se povedlo odstartovat ze všech nejlépe. „V Matschenbergu je ale dlouhá startovní rovinka do kopce, kde mě soupeři předjeli. Na horizont jsem přijel na třetím místě. Tam mi ještě soupeři nahodili blátem okno a než to pobraly stěrače, nabral jsem na první dva ztrátu. Pak jsem při nájezdu do druhého kola udělal ještě jezdeckou chybu, kdy jsem se na blátě dostal z ideální stopy, a předjel mě Adriaan Boele. Dvě kola jsem jezdil na čtvrtém místě, ale pak se mi podařilo na stejném místě Adriaanovi předjetí vrátit a třetí místo jsem už udržel až do cíle,“ popsal Výborný svoji finálovou jízdu.

VYPNUTÝ MOTOR

Hned další víkend po závodě v Matschenbergu pokračovalo autokrosové ME v Nové Pace. „Nová Paka je svátek autokrosu. Je to domácí závod, na který chodí vždy spousta lidí, i my jsme tam letos měli hodně fanoušků. Je to asi nejprestižnější závod sezony, proto jsme na něj chtěli být dobře připraveni,“ vyjádřil Výborný svůj vztah k českému populárnímu závodišti.

První den absolvovali jezdci tréninkové jízdy a první rozjížďku, ve které se musel Výborný sklonit jen před Fučíkem. Druhý den si se závodníky pohrálo počasí, když vydatně napršelo. Podmínky ale byly pro všechny stejné. „Už když jsem najížděl na start druhé rozjížďky, cítil jsem nějaký problém s pedálem na spojce. Podařilo se mi sice ještě nádherně odstartovat, ale dvojku už jsem nezařadil, protože spojka se kompletně rozsypala. Naštěstí zůstala sepnutá, takže s autem se nechalo jet, muselo se ale řadit bez ní. Propadl jsem se na druhé místo za Fučíka a v tomto pořadí jsme dojeli až do cíle. Já byl vůbec rád, že jsem dojel, protože z auta šly hrozné zvuky. Odešla celá spojka a úlomky z ní vlítly ještě do obalu převodovky, který se roztrhal. Museli jsme tak rychle měnit spojku i převodovku, ale kluci to zvládli, protože jsou šikovní. Mohl jsem tak nastoupit i do třetí rozjížďky,“ popsal Výborný technickou nepříjemnost. Ve třetí rozjížďce vybojoval vrhavečský autokrosař druhé místo za Václavem Fejfarem a druhé místo mu patřilo také v rozjížďkách celkově za vítězným Fučíkem.

Požár pole nedaleko Kokšína Klatovsku.
Kombajnistu zachránil útěk z pole

„Start finále se mi povedl. Podařilo se mi předjet Fejfara a zařadil jsem se za Fučíka, který letos jezdí opravdu bezchybně a míří za titulem, na druhé místo. V pořadí Fučík, já, Fejfar a Samohýl jsme jeli skoro celé finále a už to vypadalo, že by to takto mohlo být až do cíle, ale v nájezdu do posledního kola mi z ničeho nic přestal jít motor. Bez jakýchkoliv náznaků najednou vypnul a už nešel nahodit. Takže jsem bohužel nedojel a byl jsem klasifikován na osmém místě. Bylo to pro mě zklamání, ale hlavně pro můj tým a mé fanoušky, kterým jsem chtěl dát dobrý výsledek jako poděkování, protože všichni mi hodně pomáhají,“ mrzela Výborného další technická závada, jejíž příčinu bude spolu s mechaniky ještě muset hledat. „Bohužel já i lidé z týmu máme ještě další povinnosti, takže nám nezbývá moc času. Autu se věnujeme různě po večerech a nocích, jen abychom na závody vůbec odjeli. Teď se nám ke všemu ještě objevila závada na autobusu, kterým jezdíme a který nám slouží také jako dílna a hotel. Ve vzduchu tak visí otázka, jestli vůbec budeme mít auto i autobus připravené do dalšího závodu, který se jede 22. a 23. července ve Francii,“ je už Výborný smířen s tím, že letošní sezona není o útoku na nejvyšší příčky.

Pořadí finále a body 3. závodu ME v autokrosu, divize TouringAutocross: 1. Martin Samohýl 34 b., 2. Aleš Fučík 30 b. (oba Škoda Fabia), 3. Otakar Výborný 30 b. (Mitsubishi Mirage), 4. Adriaan Boele 25 b. (NLD, Škoda Fabia), 5. Adam Kis 21 b. (HUN, Mitsubishi Colt).

Pořadí finále a body 4. závodu ME v autokrosu, divize TouringAutocross: 1. Aleš Fučík 35 b., 2. Václav Fejfar 30 b. (Škoda Fabia 3), 3. Martin Samohýl 27 b., 4. Jan Bartoš 21 b. (Škoda Fabia), 5. Adam Kis 17 b.

Pořadí ME v autokrosu, divize TouringAutocross po čtyrech závodech: 1. Aleš Fučík 131 b., 2. Adriaan Boele 94 b., 3. Martin Samohýl 93 b., 4. Lukáš Červený 81 b. (Škoda Fabia), 5. Grit Hennersdorf 77 b. (DEU, Citroën DS3), 6. Otakar Výborný 77 b